تمام نیروی دشمن برای حمله به جامعه زنانه پیش می رود/ توجه ویژه نظام اسلامی به جامعه زنان را شاید بتوان عادلانه دانست.


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914664

دوستی با بیان اینکه نقش مادری و نقش زن در اسلام در بالاترین سطح مورد توجه قرار گرفته است، گفت: دشمن تمام توان خود را برای حمله به جامعه زنان به کار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در همایش بین المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی با گرامیداشت مقام زن اظهار داشت: با تربیت حسینی و الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها می توان زمینه ساز هموار شد. راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی و این امر به این مهم پی برد و بر این اساس دشمن بر اساس ترس از این تمدن بر واژه مادر متمرکز شد زیرا زن و مادر در اسلام جایگاهی کرامت دارند و انسان و سازنده تمدن هستند.

وی با اشاره به مراحل پنج گانه تمدن گفت: برای هرمزگان افتخاری است که اولین همایش از این نوع به میزبانی این استان برگزار می شود و اهمیت و جایگاه ویژه زن را برجسته می کند.

دوستی تاکید کرد: پیوند همایش بین المللی مادران فاطمیون، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی با نام شهیده فاطمه نیک، به این رویداد و برگزیده این ایام، درخشش و اهمیت مضاعفی بخشید که به آن نسبت داده می شود. به حضرت زینب کبری سلام الله علیها می رساند و رشادت های این بانوی بزرگ را می رساند که در اجرای مأموریت کربلا آثار مثبت ابن حمایش را دو چندان کرد.

استاندار هرمزگان افزود: نقش مادری و نقش زن در اسلام در بالاترین سطح یعنی جایی که حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها قرار دارد دیده می شود و این موضوع توقع زنان را دوچندان می کند. در جامعه اسلامی نقش داشته باشد.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران رشد مادی و معنوی جامعه زنان افزایش یافت و در بعد معنوی شاهد بودیم که شهدای زیادی برای میهن اسلامی از مادران این سرزمین و در مادی جان باختند. بعد، تعداد زنان در دانشگاه ها چند ده درصد افزایش یافته است. و مراکز علمی گواه این امر است و با توجه به میزان بی سوادی جامعه زنان قبل از انقلاب و ما بعد از انقلاب به مقامی رسیدیم، هر انسان منصفی می تواند توجه ویژه نظام اسلامی به جامعه زنان را ببیند.

دوستی تصریح کرد: نقشی که حضرت آقا به زنان دادند تربیت و رهبری انسان هاست و این انتصاب نشان می دهد که چرا زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حال رشد هستند و دلیل این امر دیدگاه و جایگاهی است که رهبر انقلاب اسلامی دارند. سیستم به زنان، دختران و مادران می دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به بمباران ضد فرهنگی دشمن برای تاثیرگذاری بر جامعه زنان، خاطرنشان کرد: دشمن تمام توان خود را برای حمله به جامعه زنان به کار گرفته است و ما در کنار نزدیکان خود هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که خواهر، همسر، دختر و مادران خود را از این بمباران خلاص کنند، هر چند زنان ما همیشه در خردمندی پیشرو بوده اند و ما باید به آنها تبریک بگوییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید