شهید بهشتی نظام قضایی طاغوت را اسلامی کرد/ جامعه ما به سمت عدالت پیش می رود


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879496

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه شهید بهشتی دستگاه ظالم را اسلامی کرد، گفت: جامعه ما به سمت عدالت پیش می رود اما برای رسیدن به قله 100 درصد راه زیادی در پیش داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد بهتیاری در گفت و گو با صبح توس، با تبریک هفته قوه قضائیه و با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی، اظهار داشت: و تزکیه، وی از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور منصوب شد.

امام جمعه سرخس درباره نقش شهید بهشتی در برقراری عدالت پس از حکومت طاغوت بیان کرد: کار بزرگ و ارزشمندی که شهید بهشتی بعد از حکومت طاغوت انجام داد این بود که بعد از انقلاب قوه قضائیه را به نظام اسلامی تبدیل کرد و با توجه به اینکه قبل از انقلاب کیفری اسلامی در این دستورات شرکت نکرد و بنیان قوه قضائیه را به یک بنیاد اسلامی تبدیل کرد و در یک جمله می توان شهید بهشتی را معمار بزرگ قوه قضائیه نامید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه جامعه ما در قبال عدالت، با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در جامعه ما تیر به سمت عدالت است و ما در آن مسیر حرکت می کنیم. اما راه درازی برای رسیدن به بالای 100 درصد داریم.

بهتیاری افزود: پس از روی کار آمدن آقای رئیسی سند تحول قضایی را تنظیم و به رهبری تحویل داد که با توجه به دستور کار قوه قضائیه و افزایش سرعت اجرای عدالت ابلاغ و اجرا شد.

امام جمعه سرحس با تاکید بر اینکه قوه قضائیه و مردم باید با مشارکت در برقراری عدالت راه را برای رسیدن به هدف نهایی هموار کنند، تصریح کرد: امری که به اندازه قوه قضائیه در ایران در دنیا منصفانه نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید