حوزه علمیه به سمت تمدن نوین اسلامی پیش می رود

ساعت: 00:13
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783364

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزه امروز با گذشته متفاوت است، گفت: حوزه برای تحقق تمدن نوین اسلامی قدم به قدم پیش می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم افتتاحیه کتاب نظام دفاع اسلامی در فقه معاصر و کتاب بررسی نظام تبلیغات اسلامی و سیر تحول آن که صبح امروز در ساختمان کوم برگزار شد، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه. افشای این دو کتاب ارزشمند است. واقعاً باید به کسانی گفته شود که گاهی حوزه علمیه ما را دوست دارند. رفته رفته حوزه پیشرفت کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه امروز ما حوزه ای متفاوت با گذشته است، گفت: در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزه، هرکسی که در خارج از حوزه از این نمایشگاه بازدید می کرد، متحیر می شد و اذعان داشت که حوزه علمیه در قالب ما دیگری را شناختیم و ما از واقعیت زمین آگاه نبودیم.

وی با اشاره به افتتاحیه کتاب «نظام پدافند اسلامی از منظر فقه نوین» گفت: این دو کتاب قطره ای از دریای معرفت است که از دل این حوزه در موضوعات مختلف منتشر و تولید می شود. البته اگر قطره در مقابل دریا باشد، اما در حال حاضر این تحقیق ارزشمند تلقی می شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: کتاب نظام دفاعی اسلام از نظر فقهی سرمایه گذاری 9 ساله در زندگی یک نابغه در حوزه است نه نابغه ای که گوشه کتابخانه اش بنشیند. نسخه ها

وی با اشاره به مباحث دفاعی کتاب گفت: بحث اول این کتاب در زمینه مسائل دفاعی است و در 4 جلد منتشر شده است که با پیگیری بسیار خوبی گردآوری شده است. آثاری دارند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: ایشان مترقی ترین احکام اسلامی را با استفاده از فقه، آیات و روایات در این کتاب ارائه کردند، آنچه اسلام در مورد اسرا می گوید، آنچه در صحنه جنگ اسلامی برای گفتن دارد، جنگ در اسلام تجاوز و چپاول است. یا اسلام در این موضوع روش خاص خود را دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این مطالعه راه و میدانی برای ورود محققان و دانشمندان به روش کار است و باید تکمیل شود، بنابراین کار را نباید کامل دانست و باید در حوزه ایمنی و بهداشت کار و تحقیق ادامه داد. . “

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه این کتاب مطابق با گام دوم انقلاب تألیف شده است، گفت: نگارنده نظام را از دیدگاه حقوقدانان به سه قسمت و معنا تقسیم کرده است. نظام به معنای ساماندهی زندگی و معیشت مردم، نظام به معنای وحدت دولت اسلامی و نظام به معنای حکومت یا رژیم سیاسی است که در اینجا به معنای اداره حکومت اسلامی است.

وی گفت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که دشمن فقط سخت نمی جنگد. شما این روزها شاهد حملات سایبری هستید و نوعی جنگ نرم آرام است.» امروزه روش جنگ تغییر کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به کتاب سیر تحول نظام تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این کتاب جامعی است و شرایط را از دوران بعثت نشان داده و عناصر اساسی تبلیغ را نوشته است.

منبع: رسا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید