توزیع 4500 تن مواد اولیه دامی بین عشایر کرمانشاهی


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909500

علی جعفر رضایی با اشاره به اینکه 6 هزار و 400 تن نهاده دامی برای عشایر استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون 4 هزار و 500 تن دام نهاده بین عشایر توزیع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به حضور حدود 14 هزار خانوار عشایری در استان کرمانشاه گفت: کوچ عشایر به استان از نیمه دوم مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه کوچ برخی از عشایر را به صورت سنتی عنوان کرد و افزود: کوچ این دسته از عشایر از یک ماه تا 45 روز به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 400 تن مواد اولیه دامی برای عشایر استان در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون 4 هزار و 500 تن مواد اولیه بین عشایر توزیع شده و مابقی در هفته آینده دریافت می شود.

رضایی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که سازمان عشایری کشور به آن پرداخته، بحث خرید و صادرات تضمینی دام است که برای خرید دام مازاد عشایر استفاده می شود.

وی گفت: جمعیت عشایری استان 13 هزار تن گوشت قرمز، 27 هزار تن لبنیات و 900 تن روغن کرمانشاهی تولید و روانه بازار می کنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه عشایر کوچ استان کرمانشاه را به دو دسته عشایر کوچ در استان و خارج از استان تقسیم کرد و گفت: عشایر کوچ قشلاق خود را در مناطق گرم سرپلذهاب، سومار، قصرشیرین و گیلانغرب و کوچ سپری کردند. عشایر خارج از استان قشلاقی را در مناطق قشلاگی استان های ایلام، لرستان و خوزستان می گذرانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید