توزیع 500 هزار سبد کالا و غذای گرم بین خانواده های نیازمند استان قزوین



وی افزود: کمیته مددکاری استان قزوین همواره در طول سال چندین طرح مهم از جمله اطعام مهدوی را در ماه مبارک رمضان، اطعام حسینی در ماه محرم و صفر، جشن عاطفه ها در مهرماه برای کمک به یادگیری دانش آموزان و انفاق در شب سال نو اجرا می کند. .



معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته کمک به استان قزوین گفت: کمیته همیاری استان قزوین در 11 ماه گذشته سال گذشته موفق به جمع آوری کمک های مردمی و ارائه آن به خانواده های نیازمند با لطف خداوند و کمک خیرین و خیرین شد. نیکوکاران .

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی صدقات جمع آوری شده در سال گذشته، گفت: در 11 ماهه سال 1400 بیش از 10 میلیارد وجه نقد و صدقات به صورت صدقه و برای تامین هزینه های درمانی، مسکن نیازمندان، جهیزیه، لوازم مصرفی اساسی و معیشت خانواده های تحت تکفل هزینه می شود.

در این سال بیش از 33 میلیارد زکات جمع آوری کنید



فرهادی از افزایش 24 درصدی درآمد زکات در 11 ماهه سال 1400 خبر داد و گفت: سال گذشته وصول شد. همین روستا برای رفع نیاز خانواده های تحت تکفل و سایر نیازمندان هزینه شد.



وی بیان کرد: خیران نیز به صورت مستقیم در جمع آوری زکات، صدقات و سایر کمک ها مشارکت داشته اند و این امر با تلاش آنها انجام شده است; بنابراین حدود 8 میلیارد زکات از طریق خیریه ها جمع آوری شد. زیرا در حال حاضر 162 خیریه در استان قزوین وجود دارد.



این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 501 کودک بی سرپرست و 6 هزار و 828 کودک محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که در 11 ماهه سال گذشته 28 هزار حامی به ارزش 38 میلیارد تومان به حساب این کودکان واریز شده است که این مبلغ حدودا یک میلیارد و 200 میلیون تن توسط مراکز خیریه عایدی شد که از طریق این مراکز برای آنها هزینه شد.

وی گفت: در سایر نیازهای پروژه های مبتنی بر نیاز که در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار می شود، خیرین و نیکوکاران نزدیک به 79 میلیارد تن کمک کرده اند.

امسال 162 میلیارد تن کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد



فرهادی گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 300 هزار پرس غذای گرم و 40 هزار سبد کالا بین خانواده های نیازمند توزیع شد و در ماه محرم و صفر بسته های غذا و غذای گرم تهیه و بین خانواده های نیازمند و تحت حمایت توزیع شد.



وی گفت: در مجموع با کمک خیرین و نیکوکاران استان قزوین حدود 162 میلیارد تن کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد که بخشی از آن به حساب حمایت واریز شد.



معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین افزود: برنامه حمایتی کمیته همیاری است.



وی در پایان با بیان اینکه حدود 34 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین قرار گرفتند، گفت: در حال حاضر حدود 34 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند. وی با بیان اینکه در سال 1400 طرح های اکرام و محسنین 73 درصد افزایش داشته است، گفت: سایر طرح ها نیز نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته اند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید