جشن عید غدیر خم در 80 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می شود/ 50 هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده جشن عید غدیر خم در 80 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می شود.

وی بیان کرد: فضاسازی بقاع مبارکه از جمله تبلیغات محیطی اطراف حرم و آذین بندی صحن، راه اندازی کاروان های شاد با نام شمیم ​​ولایت در ایام دهه ولایت، برگزاری مراسم جشن در صحن بقاع مبارکه با رعایت کامل. با رهنمودهای بهداشتی، خواندن دعای عرفه در بقاع مبارکه، اقامه نماز عید قربان، جشن میلاد امام هادی (علیه السلام) و شعر خوانی، خطبه خواندن، جشن های شب و روز عید قربان. – غدیر خم و برافروختن چراغ ها در شب عید غدیر از برنامه هایی است که در دهه ولایت و امامت برگزار می شود.

وحیدی تاکید کرد: جشن های دهه ولایت در 80 بقعه متبرکه برگزار می شود. همچنین در این ایام 9 کاروان خوش شانس تشکیل می شود.

وی در خصوص برنامه های اجتماعی اجرا شده در این دهه گفت: اقدامات اجتماعی تحت عنوان صلوات علوی در دستور کار کانون های افق بقاع متبرکه قرار گرفته است. یکی دیگر از فعالیت های اجرا شده نذری و توزیع گوشت گرم بین فقرا و نیازمندان در اطراف بقاع متبرکه خواهد بود.

مدیرکل کمک ها و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: با توجه به تاکیدات ائمه عطار (علیهم السلام) بر فضیلت اطعام مومنین در روز عید سعید فطر در غدیر خم، توزیع 50 هزار بسته غذای گرم به ویژه در میان نیازمندان در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این، تمام مراحل پخت، بسته بندی و توزیع مواد غذایی با رعایت کامل توصیه های بهداشتی انجام می شود.

وی درباره برگزاری ویژه برنامه «تجلیل از دین نبوی در استان علوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کل استان مرکزی گفت: این ویژه برنامه از 27 تا 27 تیرماه جاری برگزار می شود. تا 9 تا 18 ذی الحجه و در اولین روز این ویژه برنامهبرنامه دعای روز عرفه شامگاه نهم ذی الحجه 94 در امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد.

وحیدی بابیان اینکه هر ساله همایش بانوان در شامگاه غدیر بیرم برگزار می شد، گفت: امسال به دلیل تقارن روز عفاف و حجاب در 30 تیرماه، همایش ملی «زنان ایالت» برگزار می شود. عصر سه شنبه 21 تیرماه همزمان با 22 امامزاده و بقاع برگزار شد. استان مرکزی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: کاروان های شاد نسیم ولایت و جشن های ویژه بهشتی در ایام دهه مبارک ولایت به ویژه عید غدیر خم در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان و خیابان های اطراف این اماکن متبرکه با حضور پرشور مردم از اقشار مختلف مردم برگزار می شود. اقشار مختلف زندگی به گوش اقشار مختلف مردم می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید