عزاداری یاس نبوی در 24 بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می شود.

ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795533

معاون امور اجتماعی و فرهنگی بنیاد و امور خیریه استان کرمانشاه:

حجت‌الاسلام مجید میرزایی در 24 امامزاده استان کرمانشاه عزاداری یاس نبوی اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام ع. ویژه برنامه یاس نبوی در استان تدارک دیده شده و متبرکه در حال برگزاری است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل نذورات و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: این برنامه ها امسال در 24 بقعه و آرامستان استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دهه دوم فاطمیه در بقاع ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده است که از 9 دی ماه تا 18 دی ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام میرزایی گفت: این ویژه برنامه ها در قالب برنامه های فرهنگی با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته کشور در امامزاده احمد سنقر با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده در امامزاده ابراهیم تگ حجه هوستاله با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده اجرا می شود. و در امامزاد احمد بن اسحق سرپل ذهاب با مداحی مداح اهل بیت(ع) حاج نریمان پناهی همراه است و در سایر امامزاده ها این برنامه ها با مداحان و مداحان استانی اجرا می شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت یوم الله 9 دی و یاد و خاطره سردار سلیمانی از 18 دی ماه تا 27 دی ماه در 15 بقعه در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام میرزایی گفت: اعزام مبلغان به روستاها و مناطق فقیرنشین از دیگر برنامه های ایام فاطمیه است که طی آن مبلغان در تبیین شخصیت حضرت زهرا(س)، بصیرت افزایی و تقویت جبهه مقاومت تلاش خواهند کرد.

وی گفت: همچنین به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مسابقه کتاب خوانی برگزار می شود که از هیچ چیزی از نوشته این شهید بزرگوار که کتاب آن موجود است نمی ترسم. در عتبات عالیات و فایل همراه با کتاب در سایت، کمک های مردمی کرمانشاه بارگذاری شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل نذورات و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در روز شهادت حضرت زهرا(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی تجمعی از هیئت های مذهبی در امامزاده ها خواهیم داشت. کرمانشاه حرکت این کاروان از مقبره چاه صاحب الزمان (عج) آغاز و به امامزاده ابراهیم ختم می شود.

وی در خصوص اجرای طرح صلوات فاطمیه گفت: در راستای خدمات رسانی به محرومان و اهداء به نیابت از حضرت زهرا(س)، بسته های غذایی با عنوان صلوات فاطمیه در بین خانواده های کم درآمد در ایام سوگواری فاطمیه توزیع می شود. .

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: البته توزیع این فیوضات از شب یلدا با اهدای 500 بسته خشکبار و سبد غذایی آغاز شد و تا روز شهادت حضرت زهرا(س) و شب یلدا ادامه خواهد داشت. شهادت حاج قاسم سلیمانی.) به صورت 3500 پرس غذای گرم تهیه می شود.

به گفته وی، این برکات از محل نذورات مردمی و نیت صدقات تهیه شده است.

وی گفت: قرائت خطبه حضرت زهرا(س) برای زائران در روز شهادت از دیگر برنامه های به مناسبت ایام فاطمیه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید