طرح بصیرت عاشورایی در 95 بقعه متبرکه استان مرکزی انجام می شود.


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886428

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح چشم انداز عاشورایی همزمان با ماه محرم در بقعه متبرکه استان 95 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ حجت الاسلام عبدالله واحدی در خصوص فرا رسیدن ایام عزاداری محرم گفت: برنامه های عزاداری عاشورایی در سه سطح از هشتم مرداد لغایت پنجم مهرماه همزمان با اول محرم الحرام تا پایان ماه صفر اجرا می شود. در امامزادگان و بقاع متبرکه از دهات.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: این طرح با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با نشان دادن صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه های مذهبی در ماه محرم و عاشورا انجام می شود. اجرای صحیح نیات خیرین در خصوص عزاداری امام حسین (ع) و اجرای آن با نیاز جامعه انجام می شود.

وی بیان کرد: برنامه های بصیرت عاشورایی در 2 قسمت برگزار می شود که بخش اول اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و قسمت دوم اجرای صحیح و مؤمنانه نیات خواهد بود. از مصیبت دیدگان در مباحث نماز و عزا و طعام.

حجت الاسلام واحدی افزود: اجرای مراسم سخنرانی و عزاداری در شب های دهه محرم به ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در 21 نقطه متبرکه استان، عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان. 26 و 27 مرداد و مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در 27 مرداد از جمله برنامه هایی است که در اجرای این طرح در بقاع مبارکه اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اجرای طرح اهلی من عسل ویژه جوانان حسینی در روز پنجشنبه 22 مردادماه با همکاری ادارات آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های کلیدی این طرح عنوان کرد. و گفت: همایش رهروان زینبی(س) برای بانوان نیازمند در روز 12 محرم، عصر روز چهارشنبه 28 مرداد ماه عاشورایی بر سر مزار نوزدهم داغدیدگان برگزار می شود.

وی افزود: 47 خیمه معرفت در بقاع مبارکه از شاخصه های استان مرکزی در ایام بصیرت عاشورایی دایر است که از این تعداد 23 خیمه برای کودکان و نوجوانان، 5 خیمه چند رسانه ای و 19 خیمه برای مشاوره طراحی شده است.

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه سخنرانی و عزاداری در ایام محرم در 95 بقعه انجام می شود، گفت: اجرای مراسم «لبیک یا حسین» تعویض پرچم با پرچم عزاداری سید و سالار شهیدان. همزمان با اول محرم با حضور هیئات مذهبی در 25 بقعه استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اقامه نماز ظهر عاشورا را یکی از برنامه های مهم در عزاداری عاشورا برشمرد و گفت: نماز ظهر عاشورا در 65 بقعه متبرکه طرح بینش عاشورا که در نقاط پرجمعیت واقع شده اند اقامه می شود. و عزاداران حسینی به کجا می روند. خواهد بود

وی با اشاره به شیوع ویروس جدید کرونا، حضور فعال کانون های متبرک بقاع افوگ در فضای مجازی را از ویژگی های چشم انداز امسال عاشورا برشمرد و گفت: راه اندازی شبکه های شمیم ​​افوگ و مجازی. شبکه یاوران کانون های افوگ، طراحی مسابقات کشوری با معرفی کتاب و تعیین جوایز ارزنده از مراکز امامزادگان افوگ، ایجاد هیئت های مجازی در بقاع مبارکه برای استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی پیگیری می شود. برای نشر معارف حسینی.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی کمپین سیاه پوشی معابر و درب منازل با عنوان «هر خانه ای یک پرچم امام حسین(ع)» در سال جاری اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و علمای دین در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) برای راه اندازی کاروان های عزاداری با اجرای خوانندگان جوانان و نوجوانان. و زکارها در سطح شهر بدون ایجاد تجمع و ازدحام جمعیت برای استفاده شهروندان تاکید کرد و گفت: این کار به نفع شهروندانی است که نمی توانند در مراسم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مراسم های برجسته از رسانه های ملی، استانی و مجازی از جمله آپارات، حیات آنلاین و عقیق پخش می شود، گفت: در عاشورای حسینی امسال از گروه های مناجات خوان و اجرای برنامه های خود در بقاع حمایت ویژه می شود. و شهر

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه ایستگاه های اقامه نماز برای پذیرایی از عزاداران حسینی در 40 معبد مستقر می شود، گفت: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل اهداء در 10 معبد استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید