اجرای طرح چشم انداز اشوایی در 60 بقعه متبرکه در خراسان شمالی


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886104

معاون فرهنگی اداره کل کمک ها و امور خیریه استان اعلام کرد؛

حجت الاسلام علی اکبر صفری با بیان اینکه مراسم عزاداری امام حسین (ع) از شامگاه جمعه همزمان با شب اول ماه محرم آغاز و تا سه شنبه 27 مردادماه ادامه خواهد داشت، گفت. از این رو طرح چشم انداز عاشورا در 60 امامزاده متبرکه استان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون فرهنگی اداره کل نذورات و فعالیت های خیریه خراسان شمالی در نشست خبری طرح چشم انداز ملی عاشورایی در رسانه های استان گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه های مهم موسسه خیریه اوقاف و امور منوط به احیاء و مدیریت اوقاف، توسعه بقاع متبرکه، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بقاع متبرکه از 16 تا 27 مرداد ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری امام حسین (ع) از شامگاه جمعه همزمان با شب اول ماه محرم آغاز و تا روز سه شنبه 27 مردادماه ادامه خواهد داشت، گفت: از این رو طرح چشم انداز عاشورا در دستور کار قرار گرفته است. در 60 بقعه متبرکه روستا اجرا می شود».

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه در ایام محرم مجموعه ای از برنامه های مردمی از جمله اطعام مصیبت دیدگان، سخنرانی و عزاداری برگزار می شود، گفت: علاوه بر این، امسال نیز ویژه برنامه ها و آیین غبارروبی و تغییر در ذیل این مراسم برگزار می شود. بنر ائمه ی استان برنامه اهلی من عسل شیرکاورگان حسینی مراسم تاسوعا و عاشورا ویژه برنامه بانوان همایش رهروان زینبی نیز اجرا می شود.

وی به راه اندازی کمپین «هر خانه یک حسینی» اشاره کرد و گفت: از فردا نماز خانگی در محلات با حضور مبلغان اقامه می شود و در برنامه کاری، سیاه پوش شدن هر خیابان با پرچم است.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: در ایام محرم 12 مبلغ به استان و 18 مبلغ بومی به بقاع مبارکه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان خیرین تحقق نیات خیرین است، گفت: در این راستا برای کمک به هیئت های مذهبی نمایشگاه مواد غذایی برای عرضه محصولات با کمترین قیمت از ابتدا تا کنون برگزار می شود. ماه محرم

حجت الاسلام صفری همچنین به اجرای طرح دوزادهم اشاره و بیان کرد: هر ماه در دوزادهم بسته های غذایی برای سلامت امام زمان (عج) در استان توزیع می شود که از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

معاون فرهنگی اداره کل نذورات و امور خیریه خراسان شمالی افزود: این طرح در تیرماه در قالب توزیع نان صلواتی اجرا شد و در مردادماه در بحث عرضه و قیمت دارو این طرح انجام شد. با هدف ارائه دارو و درمان به نیازمندان به ویژه معتادانی که تصمیم به ترک شما دارند، انجام شده است.

وی گفت: سال گذشته در مورد شمیم ​​حسینی به 45 هیئت و 65 مسجد در سراسر استان کمک شد که مجموع این ارقام حدود 300 میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام صفری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی در تمامی شهرستان ها به صورت همزمان برگزار می شود، گفت: همچنین استان مرزی مهران با همکاری 6 استان اطعام و اسکان می دهد. زائران از 25 تا 26 شهریور. کربلا نیز در حال برگزاری موکب فرهنگی است.

وی ادامه داد: سال گذشته از یک هزار و 592 کمکی که درآمد داشت، 78 درصد محقق شد.

وی افزود: 75 درصد کمک ها مربوط به عزاداری امام حسین (ع) بوده و 22 درصد نیز به دلیل پرداخت نکردن اجاره بها از سوی مستاجران نتوانستیم به نیت ها عمل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه 150 ساختمان تجاری و مسکونی در مرکز خراسان شمالی وجود دارد، گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 80 درصد نیات محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید