اجرای طرح سوگواری عاشورایی در 500 بقعه متبرکه مازندران


ساعت: 11:06
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885799

ابراهیم حیدری جنسمی از اجرای طرح عزاداری عاشورایی بصارت در 500 بقعه و بقعه متبرکه امامزادگان استان خبر داد و گفت: این طرح همراه با برنامه های عزاداری و اطعام از نذورات و کمک های خیرین در اماکن مذهبی مازندران اجرا می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم گفت: از دیروز بقاع متبرکه استان مازندران به استقبال ماه عزا رفتند. برای شهادت فرزندان اهل بیت (علیهم السلام) در خاک و سیاه پوشی.

وی با بیان اینکه برنامه های عزاداری ماه محرم امسال بر اساس دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود، افزود: با توجه به شیوع جدید کرونا، به هیئت امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شده است تا مراسم مذهبی در فضای باز برگزار کنند و غذا را به صورت بسته ارائه کنند. در شهرهای قرمز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه درهای هیچ اماکن مذهبی در ایام محرم بسته نمی شود و تعزیه با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اقامه نمازهای یومیه در محرم الحرام است. وصیت نامه ماه محرم در بقاع متبرکه استان و مساجد بین راه برگزار شد.

حیدری از اجرای طرح بصیرت عزاداری عاشورایی در 500 بقعه متبرکه و امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: این طرح همراه با برنامه های عزاداری و اطعام از محل نذورات و کمک های خیرین در اماکن مذهبی اجرا می شود.

وی آگاهی مردم و جلوگیری از معرفی و ترویج بدعت ها در مجالس تعزیه و عزاداری امام حسین(ع)، فرهنگ سازی و ابلاغ پیام عاشورا در جوار بکه مبارکه، امامزادگان، حسینیه و تکایا را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: برنامه های لبیک یا حسین(ع)، اهل من عسل ویژه دانش آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح عزاداری بصیرتی تدوین شده است. برای عاشورا

حیدری با اشاره به اینکه نیت حدود 70 درصد کمک های مازندران برای عزاداری و اطعام در ایام محرم است، افزود: طرح عزاداری بایسر عاشورایی از مبدأ کمک ها و در راستای تحقق امینانه نیات خیرین انجام می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید