سوگواری «بصیرت عاشورایی» در کردستان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد کاروند در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: عزاداری «بصیرت عاشورایی» مطابق با شعائر دینی در ایام محرم و صفر در 10 بقعه متبرکه استان کردستان برگزار می شود.

وی افزود: از ششم محرم که به صورت گروهی خطاب به حضرت قاسم (ع) مرسوم است، ویژه دانش آموزان با عنوان «احلی من عسل» در بقاع برگزار می شود.

مدیر کل کمک ها و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: در اولین جمعه ماه محرم که در اقصی نقاط کشور شاهد آن هستیم، مراسم «شیرهاورگان حسینی» در بقاع برجسته با حضور مادران و نوزادان

وی ادامه داد: ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئت های مذهبی و اقامه نماز اول وقت با حضور عزاداران حسینی در امامزادگان برگزار می شود.

حجت الاسلام کاروند افزود: سایر برنامه ها مربوط به ایام شهادت امام سجاد (ع) با تاکید بر سجادیه صحیفه و همچنین ایام اسارت حضرت زینب(س) با عنوان راه زینبی است که در محل دیدنی استان بقاع

وی اعزام مبلغان به مناطق کم برخوردار استان را از دیگر برنامه های خیرین استان در ایام محرم دانست و یادآور شد: 15 مبلغ به نمایندگی از این اداره کل به مناطق کم برخوردار استان اعزام می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید