توزیع 525 تن آرد تعمیری آذربایجان غربی/ مردم از خریدهای هیجانی پرهیز کنند


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905833

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از اختصاص 525 تن آرد تعمیری برای این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد کرمی در گفت و گو با خبرنگار ارومنیوز درباره آخرین توزیع سهمیه آرد یارانه ای در استان اظهار داشت: بر اساس بازرسی از نانوایی های سطح شهر، بازگشایی مدارس و فصل کاری و خریدهای هیجانی از دلایل اصلی این امر است. تشکیل صف های طولانی جلوی نان.این یک نانوایی است.

وی افزود: سهمیه آرد یارانه ای نوع یک استان ماهانه 24 هزار و 800 تن است و سهمیه آرد یارانه ای نوع 2 نیز 6 هزار و 400 تن است که در ماه گذشته نه تنها از سهمیه کم نکردیم بلکه 525 تن آرد تعمیری در نانوایی ها توزیع شد. استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس قانون وظیفه نظارت و بازرسی در حوزه تولیدات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و در استان ها به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است. استان ها، توزیع و مصرف بخش کشاورزی و نظارت بر فعالیت نانوایان.

وی گفت: برای جلوگیری از برخی تخلفات، اقدامات توزیع نان مبتنی بر کارتخوان های هوشمند است که از این روش برای ثبت میزان نان دریافتی و میزان پخت هر نانوایی و مشخصات خریداران نان استفاده می شود.

کرمی با بیان اینکه برای شناسایی متخلفان نانوایی ها برای 4 هزار و 690 نانوایی در استان دستگاه کارتخوان نصب شده است، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 491 نانوایی به دستگاه کارتخوان مجهز شده اند.

وی تصریح کرد: تخلفات احتمالی نانوایان از طریق پیامک برای تولیدکنندگان نان ارسال می شود و تیم نظارتی 20 تیمی بر کار تولیدکنندگان نان نظارت می کنند.

کرمی با اشاره به ارسال 5 هزار و 760 پیامک اخطار تخلف برای نانوایان گفت: در صورت اصرار نانوایان بر تخلفات، سهمیه آرد آنها کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: اکثر افرادی که به دنبال سود هستند، نان را برای مصرف دام خریداری می کنند و یا در سوپرمارکت ها به فروش می رسانند که این نیز یکی دیگر از دلایل تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی است.

کرمی از مردم خواست از خریدهای بی رویه و بی رویه و احتکار در خانوار، مصرف دام و فروش در سوپرمارکت ها خودداری کنند و هرگونه شکایت و درخواست را برای رسیدگی سریعتر از طریق شماره تلفن های 124 و 1866 به مسئولان اطلاع دهند.

لازم به ذکر است طی روزها و هفته های اخیر گاهاً صف های طولانی برای خرید نان در مقابل برخی از نانوایی های لواشپز در آذربایجان غربی به ویژه در ارومیه تشکیل شده است که البته دلیل آن کمبود عرضه نیست، بلکه خرید بی رویه از سوی این نانوایی ها بوده است. چند نفر برای فروش.در سوپرمارکت ها یا احتکار خانه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید