توسعه برنامه هسته ای ایران نتیجه فشار حداکثری ایالات متحده است

ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794516

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توئیتی نوشت: پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران نتیجه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و سیاست اعمال فشار حداکثری بر ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، فرستاده روسیه به وین در واکنش به پیام یکی از کاربران مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا به همراه چین و روسیه در جبهه متحد علیه توسعه برنامه هسته ای ایران قرار دارند، در صفحه توئیتر خود نوشت. ما خوشحال نیستیم، اما این پاسخی است به سیاست فشار حداکثری آمریکا. نه تنها ایران، بلکه هر دو کشور باید دست از این رویه بردارند!

پس از خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق هسته ای در سال 2018، ایران یک سال تحریم های سخت و تعهد کشورهای اروپایی برای ارائه راه حل های عملی برای عادی سازی روابط تجاری با ایران و کاهش تاثیر تحریم ها را تحمل کرده است. اقدامی که در پاسخ به این نقض‌های توافق انجام می‌شود، خود را از انجام تعهدات داوطلبانه خود تحت این توافق دور می‌کند.

این اقدامات شامل نصب سانتریفیوژهای مدرن در تاسیسات هسته ای ایران و از سرگیری و افزایش غنی سازی اورانیوم است.

پس از اینکه دولت جو بایدن در سال 2021 قدرت را در ایالات متحده به دست گرفت و تصمیم خود را برای بازگشت به توافق هسته ای اعلام کرد، مذاکرات در وین برای از سرگیری توافق هسته ای در جریان است.

ایران گفته است که در مذاکرات وین تنها برای دستیابی به یک توافق خوب برای لغو تمامی تحریم های غیرقانونی آمریکا شرکت خواهد کرد.

از زمان آغاز مذاکرات در ماه مارس، دولت آمریکا بر دیپلماسی برای بازگشت دوجانبه به توافق هسته ای فشار می آورد، در حالی که ایالات متحده به طور یکجانبه از این توافق خارج شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید