فشار حداکثری منجر به پیشرفت بزرگ در برنامه هسته ای ایران شده است

ساعت: 05:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781468

نماینده روسیه در سازمان بین المللی مستقر در وین گفت: آیا مشخص نیست که فشار حداکثری منجر به پیشرفت بزرگ در برنامه هسته ای ایران شده است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، سخنگوی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که سیاست دولت آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران در پاسخ به برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال بازگشت ترامپ به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 شکست خورده است. وی گفت: «هر دولت جدید ایالات متحده باید از اشتباهات استراتژیک گذشته درس بگیرد. آیا مشخص نیست که فشار حداکثری منجر به پیشرفت بزرگ در برنامه هسته ای ایران شده است؟ آیا هنوز سیاستمداران غیرمسئول در ایالات متحده وجود دارند که بخواهند این عمل فاجعه بار (فشار حداکثری) را تکرار کنند؟

ساعاتی پیش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به توافق هسته ای با ایران گفت که واشنگتن در هفتمین دور مذاکرات در وین که در 29 نوامبر از سر گرفته می شود، شرکت خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ریاست هیات آمریکایی را رابرت مالی، نماینده آمریکا در ایران بر عهده خواهد داشت.

ندپرس همچنین به احتمال توافق با ایران اشاره کرد و استدلال کرد که اگر ایران جدی باشد، توافق سریع ممکن است.

سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با انتصاب علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در وین توافق شد.

لازم به ذکر است که حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در توییتی نوشت: ما رفتار آقای بایدن را به دقت ارزیابی می کنیم. هدف از “مذاکره” فقط گفتگو نیست. بلکه توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است. وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد که 1+4 باید بر اساس منافع و حقوق متقابل آماده مذاکره باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید