توسعه شش خطه محور اصفهان – شهرضا تا نیمه اول سال 1402 تکمیل می شود.


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912343

معاون فنی و نظارت بر راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

معاون فنی و نظارت بر راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: دو قرارداد تعریض شش خطه محور اصفهان به شهرضا منعقد شده است. زیرسازی و آسفالت و تعریض و شش باند تکمیل می شود. این یک پروژه مهم در استان است زیرا کریدور شمال – جنوب از آز می گذرد و یک جاده ترانزیتی و شریانی است. تا سال 1402 به بهره برداری می رسد و تکمیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز; وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم راه روستایی، تکمیل جاده جندق به مصر در خور بیابانک است که حدود 40 کیلومتر طول دارد که 22 کیلومتر آن تکمیل و آسفالت شده و 18 کیلومتر آن نیز در سال جاری تکمیل می شود. برنامه کار

معاون فنی و نظارت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: تکمیل محور شهید دژکرد در محدوده پادنا سمیرم به طول 16 کیلومتر که 10 کیلومتر آن انجام شده است. و طی این سالها و سالهای قبل با 6 کیلومتر توافق آسفالت شده و نتیجه این است که با توجه به مساعد بودن شرایط جوی احتمالا در سال آینده به اتمام برسد.

وی افزود: محور دوم میدانک به پشغندان پشت کوه فریدونشهر یکی از کارهای در دست اجرا است که به طول 45 کیلومتر است. در سال های گذشته افتتاح شد و در دو سال گذشته شش کیلومتر آن از سمت میدانک تا پشدانگان بهسازی و آسفالت شده و 10 کیلومتر آن ارزیابی و مناقصه اعلام می شود و در سال های آینده به بهره برداری می رسد. به اعتبارات

خدابخشی ادامه داد: یکی از مناطق ضعیفی که نیاز به اعتبار دارد روستای مسیر، پشگندان، کلوسه، دورک، کهگانک، وزوه است که یکی از دورافتاده ترین نقاط منطقه پشتکوه فریدونشهر است. به دلیل کمبود اعتبار، پیمانکار تمایلی به کار در آنجا ندارد.

معاون فنی و نظارت بر راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: یکی از دغدغه های راه های روستایی دهستان پشتکوه فریدونشهر در سفر اخیر فرماندار با معاونین در بخش پشتکوه بود. تمهیدات لازم برای تخصیص اعتبارات مناسب از محل اعتبارات ملی اندیشیده شد که در صورت تامین و پرداخت اعتبار مورد نیاز و درخواستی، تحول بزرگی در حوزه راه روستایی شهرستان پشتکوه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اعطای اعتبار درخواستی امکان نصب کارخانه آسفالت و سنگ شکن را فراهم می کند، پیمانکاران مایل به احداث کارخانه و بهسازی آسفالت و حذف این جاده ها از خاک و شن خواهند بود.

خدابخشی تصریح کرد: دو قرارداد تعریض شش خطه اصفهان به شهرضا وجود دارد که 60 درصد کار انجام شده است و تا نیمه اول سال 1391 40 درصد کار در دست ساخت و آسفالت و توسعه آن است. و توسعه شش بانده تکمیل می شود، این پروژه مهمی در استان است زیرا کریدور شمال به جنوب از کشور عبور می کند و ترانزیت و شریانی است تا سال 1402 راه اندازی و تکمیل می شود.

معاون فنی و نظارت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: تکمیل آسفالت جاده دخ تا میمه حدود 35 کیلومتر است که توسط موسسه امام رضا (ع) انجام شد. دخ و توسط وی در 28 کیلومتری دفتر مرکزی آسفالت حمل و نقل جاده ای و وسایل نقلیه موتوری انجام می شود و هفت کیلومتر باقی مانده نیز در شرایط جوی مساعد آسفالت می شود و در شرایط نامساعد جوی در ابتدای سال آینده به اتمام می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید