توصیه کنانی به وزیر خارجه اوکراین: واقع بین باشید


ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908207

سخنگوی وزارت امور خارجه به وزیر امور خارجه اوکراین گفت اظهارات احساسی و اتهامات غیرمستند کمکی به حل بحران اوکراین نمی کند و به وی توصیه کرد واقع بین باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «ناصر خانانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۲۱ آبان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه اوکراین بر بی طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در قبال این کشور تاکید کرد. جنگ در اوکراین و اظهار داشت: اظهارات احساسی و اتهامات بی اساس کمک می کند. این بحران اوکراین را حل نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با توصیه به واقع بین بودن طرف اوکراینی افزود: مسئولان این کشور به جای طراحی و طرح اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران، به پیشنهادات سازنده کشورمان برای برگزاری نشست فنی و کارشناسی دوجانبه پاسخ دهند. ادعاهای آنها را مستند کنید

کنعانی با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین از ابتدای بحران در این کشور، بار دیگر ارسال هرگونه سلاح و تجهیزات برای استفاده در جنگ اوکراین را قاطعانه تکذیب کرد و بار دیگر تاکید کرد. آمادگی کشورمان برای کمک به توقف آن.وینا تاکید کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه اوکراین با وجود تکذیب مکرر ادعای ارسال پهپاد و تسلیحات ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، این ادعا را تکرار کرد و ایران را به پاسخ «وحشیانه» تهدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید