توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر هیات ایرانی به کره جنوبی


ساعت: 21:39
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809120

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور به تشریح خبر سفر هیات ایرانی به کره جنوبی پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر گزارش برخی رسانه ها مبنی بر سفر هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به کره جنوبی، گفت: هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران متشکل از کارشناسان نفت و بانک برگزار شد. مذاکرات با شرکت ها و مقامات سئول این هفته کنفرانسی را برای بحث در مورد امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به کره جنوبی برگزار کرد.

وی افزود: این سفر که به نظر می رسد موجب توسعه روابط متوازن با کشورهای آسیایی می شود، پس از نشست معاونان وزیران امور خارجه دو کشور در وین انجام شد. با استفاده از این فرصت، طرف ایرانی پس از رایزنی با مقامات کره ای بر لزوم رفع محدودیت غیرقانونی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نتیجه این نشست می تواند به عنوان آزمونی برای جدیت و عزم کره جنوبی برای حل مشکلات دو کشور و بازگشت روابط به حالت عادی از جمله فروش نفت و میعانات گازی کره و سرمایه گذاری در شرکت های کره ای باشد. باید در برنامه های اقتصادی ایران لحاظ شود، بنابراین جمهوری اسلامی ایران نتیجه این مذاکرات را به دقت رصد خواهد کرد و چگونگی تنظیم روابط دو کشور را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید