توضیحات وزیر برای سکوت در مورد لغو لاتاری خودرو

توضیحات وزیر برای سکوت در مورد لغو لاتاری خودرو

روز جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف خودرو از قرعه کشی به عرضه و تقاضا و سازوکار بازار بستگی دارد و حذف قرعه کشی به تدریج انجام می شود.

صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین در بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی کاوه در شهرستان ساوه اظهار داشت: در این بازدیدها مشکلات صنایع به دقت بررسی شده و جلساتی برای رفع مشکلات آنها تشکیل می شود و راهکارهای حل آن بررسی می شود. ساخته شده برای غلبه بر موانع. خواهد بود

وی افزود: برخی مشکلات مطرح شده از سوی مدیران صنعت از قبل پیش بینی و محاسبه شده است. برخی از مشکلات برای اولین بار ذکر می شود که به ما کمک می کند تا اقدامات لازم را برای برون رفت از مشکلات انجام دهیم.

فاطمی امین با بیان اینکه در شهرستان ها بیش از مشکل اشتغال با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم، گفت: بر این اساس در تعاملی که شرکت شهرک صنعتی با وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرد، تصمیم گرفته شد. با واگذاری رایگان زمین و اعطای تسهیلات به صنعتگران در زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار در صنایع برای حل مشکل کمبود مسکن در جامعه کارگری.

وزیر صامت همچنین گفت: ساوه به دلیل برخورداری از مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر فعالیت های دانش بنیان و ارتقای کیفیت تمرکز کند.

وی با اشاره به قدمت بالا و ظرفیت های متعدد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور در ساوه گفت: سیاست دولت این است که با هزینه کمتر در این ظرفیت های بالا برنامه های توسعه ای را اجرا کند. و واحدهای قدیمی.”

وزیر صامت در پاسخ به این سوال که قرعه کشی خودرو در کشور چه زمانی به پایان می رسد، گفت: خروج خودروها از قرعه کشی به عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار بستگی دارد و پایان قرعه کشی به تدریج انجام می شود.

وی بیان کرد: در شرکت خودروسازی سایپا به جز دو خودرو، تمامی خودروهای تولیدی از مرحله قرعه کشی حذف شده اند.

فاطمی امین با اشاره به حجم بالای خودروهای تولیدی در کشور گفت: تعداد خودروهای معیوب در کشور به صفر رسیده و هر خودرویی که وارد خط تولید می شود به طور کامل تولید شده و از خط تولید خارج می شود.

وی بیان کرد: در آبان و آذر سال گذشته 170 هزار خودرو معیوب در کشور تولید شد که امسال به 20 هزار خودرو کاهش یافته و به مرور زمان به صفر می رسد و روند خودروها بسیار مطلوب است.

دیدگاهتان را بنویسید