توقیف دو نفتکش یونانی کاملاً به نفع منافع ملی است/ پیام مهم اقدامات منطقه ای ایران به دشمن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرس ؛ معرفی مناطق جمهوری اسلامی در روزهای اخیر واکنش های بسیاری را در پی داشته است. مهم ترین اقدام در روزهای اخیر توقیف دو نفتکش یونانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که با استقبال گسترده گروه های مختلف کشور مواجه شده است.

اقدام جسورانه ایران باعث شده است که دادگاه یونان حکم قبلی را که به ایالات متحده اجازه می داد نفت ایران را در سواحل یونان مصادره کند، لغو کند.

علاوه بر این، مرگ فرمانده جوخه ترور موساد که برخی آن را انتقام شهادت صیاد هدی می‌خوانند و همچنین هک کردن سامانه‌های بورسی رژیم صهیونیستی در برابر هک سامانه‌های شهرداری تهران، از جمله اتفاقاتی است که نشان دهنده برتری مقاومت در منطقه است.


دشمنان ایران به گستاخی خود پاسخ مضاعفی دریافت خواهند کرد

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: توقیف دو نفتکش یونانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامی برای حفظ منافع ملی کشور بود.

وی افزود: اقدام ایران البته پیام مهم و معناداری برای دشمن از جمله آمریکا داشته است و آنها به وضوح این پیام را دریافت کرده اند که جمهوری اسلامی تسلیم تجاوزات دشمن نخواهد شد، بلکه بیشتر از آن. “” خواهد داد.

این کارشناس بین الملل گفت: به عبارت دیگر جمهوری اسلامی ایران با به دام انداختن دو نفتکش یونانی در مقابل یکی از نفتکش های خود، این پیام را داد که کشورهایی که می خواهند با مردم ایران بی ادبی کنند، دو یا چند پاسخ دریافت خواهند کرد. “

صدرالحسینی تاکید کرد: مدت زیادی است که نتوانسته ایم با زبان فشار با ایران صحبت کنیم و دشمنان مردم ایران باید این را بدانند.


در کشورهای مختلف انگیزه هایی برای انتقام از موساد وجود دارد

جعفر قندباشی کارشناس مسائل بین الملل نیز در گفت و گو با یزدداران گفت: کشته شدن فرمانده جوخه ترور موساد نتیجه یک عملیات پیچیده و ارزشمند بود که منجر به خنثی شدن تعدادی از حملات در منطقه شد.

وی افزود: امروز رژیم جنایتکار صهیونیستی نه تنها در ایران و منطقه منفور است، بلکه منفور اکثر کشورهای جهان است و نشانه این نفرت رای مجمع عمومی سازمان ملل است که سالانه بیش از 10 قطعنامه و بیش از 150 رای علیه رژیم صهیونیستی «تصویب شد.

کارشناس غرب آسیا گفت: امروز دیگر شرایط به گونه ای نیست که موساد معتقد باشد اقدامات او در دنیا نادیده گرفته می شود و بی پاسخ می ماند. بنابراین نه تنها ایران، بلکه سایر کشورها آماده پاسخگویی به جنایات این سازمان هستند.

قنادباشی گفت: موساد در سراسر جهان به عنوان یک سازمان وحشتناک شناخته می شود، بنابراین بسیاری از متفکران، هنرمندان و نویسندگان در سراسر جهان توسط این سازمان وحشتناک کشته شده اند.

وی افزود: ترور فرمانده جوخه ترور موساد تنها یکی از پاسخ ها به اقدامات جنایتکارانه این سازمان است و البته این اقدام نشان دهنده عزم و توانایی مردم منطقه برای دفاع و حمایت از فلسطینیان مظلوم و حفظ آن است. امنیت در منطقه


واکنش متقابل ایران به توقیف دو نفتکش یونانی منجر به عقب نشینی آنها شد

محمدحسن گدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: «شکی نیست که دشمنان مردم ایران به هر طریقی در صدد ضربه زدن به مردم هستند، بنابراین ما باید با تمام توان از خود دفاع کنیم و به آنها ضربه بزنیم.» استرالیا یزدرسا گفت.

وی گفت: به عنوان مثال یونان کشتی ما را توقیف می کند و دادگاه یونان حکم داده است که کشتی ایرانی باید به آمریکایی ها تحویل داده شود، اما زمانی که سپاه پاسداران اقدامات لازم را انجام دهد. دو کشتی توقیف شد و دادگاه دیگری در یونان حکم به لغو توقیف کشتی ایرانی و بازگرداندن محتویات آن داد.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: در واقع در دنیای امروز آنچه اهمیت دارد و محاسبات را تعیین می کند، بازدارندگی کشورهاست و این قدرت و شجاعت ایران است که باعث شد طرف مقابل تسلیم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید