تولید ساینا اس دوگانه سوز سایپا از بهمن ماه امسال آغاز شد


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1918443

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا گفت: پس از تولید نمونه های اولیه در مراحل ارزیابی و اعتبار سنجی، خودروی دوگانه سوز ساینا آماده و تولید انبوه آن از بهمن ماه سال جاری در شرکت سایپا سیتروئن آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ، جوادنیستانی؛ مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا گفت: پس از چندین سال وقفه در تولید خودروهای دوگانه سوز در گروه سایپا که عمدتاً ناشی از استانداردهای سختگیرانه خودروهای دوگانه سوز بود، بر اساس دستور ویژه مدیرعامل شرکت سایپا. از این گروه، توسعه و تولید این نوع محصول از ابتدا مجددا برنامه ریزی شد و سال در دستور کار معاونت مهندسی قرار گرفت.

وی افزود: بحث صرفه اقتصادی مصرف سوخت خالص CNG بر کسی پوشیده نیست و با توجه به وجود زیرساخت های جایگاه های شارژ بنزین و توسعه شرکت داخلی سازنده قطعات CNG، گرایش به این نوع خودروها برای تولیدکنندگان و مشتریان خودرو مطلوب است.

نیستانی تاکید کرد: علاوه بر این با توجه به قوانین و جرایم مربوط به مصرف سوخت خودروها که بر خودروساز تحمیل می شود، افزودن فرآورده های دوگانه سوز به ناوگان تولیدی از شدت این جرایم کاسته می شود. از این رو با تلاش و مشارکت مرکز پژوهش و نوآوری، شرکت های مگاموتور و سازگستر و با همکاری واحدهای فنی داخلی سایپا سیتروئن و سایپا، طرح توسعه محصول دوگانه سوز ساینا اس در خرداد ماه سال جاری به طور جدی آغاز شد. .

مدیر پروژه دوگانه سوز ساینا اس گفت: این محصول مجهز به تزریق متناوب سوخت در منیفولد مکش و واحد کنترل الکترونیکی گاز و بنزین یکپارچه با حفظ مشخصات خودروی بنزینی با سیستم برق گازی نسل چهارم است.

وی بابیان اینکه موتور این خودرو از نوع M15 دوگانه سوز با حداکثر توان خروجی 54 کیلووات در حالت گازسوز است، اظهار داشت: این موتور با اختلاف کمی در توان خروجی در حالت بنزینی باعث تغییر نامحسوس عملکرد می شود. وضعیت سوخت تغییر کرده است و عملکرد خوبی را به طور کلی ارائه می دهد

نیستانی بیان کرد: با توجه به حجم باک بنزین 62 لیتری تعبیه شده بر روی این خودرو، حدود 200 کیلومتر را در سیکل ترکیبی و بیش از 230 کیلومتر را در شرایط جاده طی می کند.

وی افزود: در این خودرو برای اولین بار از شیر برقی باک استفاده شده که ایمنی بیشتری را به مدار فشار قوی سیستم گاز رسانی می کند. همچنین در پیش بینی استفاده از تاکسی این خودرو و در نتیجه طول عمر بیشتر، به منظور بهبود عملکرد و دوام سیستم تعلیق جلوی خودرو، از نیم محورهای تقویت شده در محور جلوی خودرو و سیستم ترمز قوی تری استفاده شد. در مقایسه با نوع بنزینی

مدیر پروژه ساینا اس دوگنه سوز گفت: در تامین قطعات گازسوز مانند مخازن، شیرهای برقی، رگلاتور و … تلاش شد تا حد امکان از توانمندی های شرکت های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد استفاده شود تا وابستگی ایجاد شود. و ارز به حداقل می رسد.

وی افزود: در حال حاضر این محصول تست های تراز خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشته و مرحله اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد در دستور کار قرار دارد و کالیبراسیون آلایندگی یورو 5 نیز در حال انجام است که به زودی می تواند تاییدیه را از سازمان ملی استاندارد دریافت کند. سازمان حفاظت محیط زیست ما زندگی خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید