تولید کنسانتره در فولد سنگان به 17700 تن در روز رسید


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891722

معاون بهره برداری فولاد سنگان از دستیابی به رکورد روزانه تولید کنسانتره در کارخانه کنسانتره این واحد صنعتی در مرداد ماه خبر داد و توضیح داد: این رکورد در شرایطی به دست آمد که اکثر صنایع کشور از جمله فولاد سنگان بودند. با محدودیت های شدید در مصرف انرژی مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علی شمسی نیا معاون فولاد سنگان با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی صنعت فولاد در کشور گفت: بزرگترین مانع و مشکل تولید در این شرکت قطعی برق و گاز در مقاطع مختلف سال است. وی با بیان اینکه این محدودیت ها باعث اتلاف زمانی زیادی در تولید می شود، تصریح کرد: زیان سود ناشی از کمبود تولید برای صنعت کشور در سال گذشته به 6 میلیارد دلار رسید. وی ابراز امیدواری کرد: با ورود شرکت های صنعتی در زمینه نیروگاه سازی و تولید حدود 12 هزار مگاوات برق در سال های آینده و همچنین برنامه ریزی دقیق و فنی برای مدیریت کمبود و خاموشی گاز در فصل زمستان، امکان پذیر شود. امکان افزایش رشد تولید در کارخانه هایی مانند فولاد سنگان وجود دارد که با افزایش میزان تولید و بهره وری می توان شاهد رشد صنعت و اقتصاد کشور بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد سنگان، مدیر کارخانه کنسانتره سنگان نیز در همین زمینه اظهار داشت: تابستان امسال علیرغم قطعی برق و تعطیلی کارخانه ها در مقاطع مختلف، این شرکت توانست به سطح قابل قبولی از تولید دست یابد. بنابراین در این مدت با وجود اینکه در 60 درصد از 5 ماهه اول سال موفق شدیم 80 درصد برنامه تولید را محقق کنیم.

محمد قلی پور با بیان اینکه در مردادماه 33 درصد بیشتر از برنامه ماهانه برنامه ریزی شده تولید شد، ادامه داد: با وجود قطعی برق و کار نکردن چند روزه کارخانه، رکوردهای روزانه در کارخانه کنسانتره ثبت شد تا اینکه 26 مرداد به رکورد تولید رسیدیم. 17700 تن است که بالاترین تولید روزانه از زمان آغاز به کار است. وی با اشاره به چالش های برق گفت: با برنامه ریزی و حمایت های انجام شده از سوی شرکت، هدف تولید 3.5 میلیون تن تا پایان سال برنامه ریزی شده است و با توکل به خداوند و تلاش همکاران پرتلاش، این هدف گذاری خواهد شد. طبق برنامه محقق شود.

لازم به ذکر است شرکت فولاد سنگان خراسان بزرگترین شرکت صنعتی شمال شرق کشور و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندله فولادی در کشور می باشد. کارخانه گندله شرکت فولاد سنگان در حال حاضر 5 میلیون تن ظرفیت تولید دارد اما در برنامه توسعه این شرکت ظرفیت تولید گندله به 7.5 میلیون تن خواهد رسید. در حال حاضر فولاد سنگان حدود 10 درصد گندله کشور را تولید می کند، اما یکی از پتانسیل های مهم این شرکت راه اندازی کارخانه کنسانتره است که بخش مهمی از مواد اولیه مورد نیاز تولید گندله این شرکت را تامین می کند.

این کارخانه با ظرفیت 5 میلیون تن در سال 1398 افتتاح شد و باید آن را فرزند صنعت ایران در دوران تحریم نامید، زیرا پس از اعمال مجدد تحریم های ظالمانه بر صنعت فولاد کشور و قطع همکاری شرکت های خارجی در زمینه طراحی و … ساخت این کارخانه، همت، تلاش و دانش فنی مهندسین و مدیران جوان کشور مشکلی در راه اندازی و راه اندازی کارخانه ایجاد نکرد. این کارخانه با وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم از جمله تامین قطعات، چالش های ناشی از قطعی برق، موفق به تولید 1.5 میلیون تن کنسانتره در سال اول تولید خود شد.

دیدگاهتان را بنویسید