تکذیب ادعای بی بی سی ورلد توسط سید محمد خاتمی

تکذیب ادعای بی بی سی ورلد توسط سید محمد خاتمی

روز جدید محمدعلی ابطحی نوشت: بی بی سی ورلد در خبری مدعی شد که آقای خاتمی تحت تاثیر یک شخصیت پاکستانی، خبر توهین سلمان رشدی به پیامبر را در فرودگاه تهران به امام رسانده و امام فتوای معروف خود را صادر کرده است. من از این خبر تعجب کردم چون در آن زمان آقای خاتمی معاون بین الملل وزارت ارشاد بود و معاون ایشان امور بین الملل را رصد می کرد و من در جریان جزئیات اخبار بودم. میدونستم این خبر دروغه

سید محمدعلی ابطحی ظهر امروز در یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت:

بی بی سی ورلد در یک گزارش خبری مدعی شد که آقای خاتمی تحت تاثیر یک شخصیت پاکستانی، خبر توهین سلمان رشدی به پیامبر را در فرودگاه تهران به امام رسانده و امام فتوای معروف خود را صادر کرده است.

من از این خبر تعجب کردم چون در آن زمان آقای خاتمی معاون بین الملل وزارت ارشاد بود و معاون ایشان امور بین الملل را رصد می کرد و من در جریان جزئیات اخبار بودم. میدونستم این خبر دروغه از روی احتیاط با خود آقای خاتمی هم صحبت کردم که ایشان قاطعانه تکذیب کردند.

میدونی که من همیشه خاطراتمو مینویسم در خاطرات آن سال ها دیدم که برای اولین بار در سال 67 آقای محتشمی – وزیر کشور وقت – خبر انتشار کتاب را در اداره گرایش بین الملل برای ما آوردند. وی گفت که در پاکستان اعتراضات و تظاهراتی علیه محتوای کتاب صورت گرفت و حتی مردم کشته شدند.

واکنش پاکستان عملاً این کشور را رهبر تاریخ نشان داد و این در حالی بود که صدایی از امت جهان اسلام بلند نشد. تا اینکه فتوای امام در مورد قرائت مهدورالدم سلمان رشدی صادر شد.

آقای محتشمی همان روز عصر به دفتر امام رفتند که خبر را به ما دادند و به ایشان دادند. پس از اینکه خبر به دفتر امام رسید، بلافاصله با ما تماس گرفتند و دستور دادند تا فردا عصر یک نسخه ترجمه شده از کتاب را تحویل دهیم. و فتوا منتشر شد.

آقای محتشمی می‌گفت با وجود اینکه پاکستان تظاهرات را آغاز کرد و کشورهایی مانند عربستان نیز بیانیه‌ای دادند، اما فتوای امام همه جهان اسلام را جذب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید