عصبانیت دولت رئیسی از سید محمد خاتمی/ می خواهد از براندازان فاصله بگیرد اما…

عصبانیت دولت رئیسی از سید محمد خاتمی/ می خواهد از براندازان فاصله بگیرد اما…

روزنامه حکومتی در بیانیه‌ای تند نوشت: خاتمی همواره سعی می‌کند پس از تعیین جهت‌گیری‌ها در فضای سیاسی کشور، مواضع خود را طوری تنظیم کند که در «تیم برنده» قرار گیرد، اما این همیشه به بی‌اعتباری او ختم می‌شود.

روزنامه دولت به بهانه دیدار جمعی از سیاسیون و رسانه ها با سیدمحمد خاتمی به وی حمله کرد.

روزنامه ایران نوشت:

محمد خاتمی یکی از رهبران اغتشاشات خیابانی 1387 که با وتو رای مردم ایران به نفع یک جناح سیاسی سعی در ایجاد رویه ویرانگر در جمهوری اسلامی داشت، روز سه شنبه در دیدار با جمعی از خبرنگاران اصلاح طلب. و فعالان سیاسی مدعی هستند: «امروز شاهد جمهوریت هستیم.» «اسلام به حکومت اسلامی گرایش پیدا کرده است».

این ادعا و زیر سوال بردن نظام جمهوری در حالی است که در چهار دهه اخیر او و گزینه های مورد نظرش بارها از طریق انتخابات کرسی های قدرت را به دست آورده اند، اما هر بار با عدم اقبال عمومی مواجه شده و مدعی شده اند که نظام جمهوری تحت الشعاع قرار گرفته است. !

خاتمی در این سخنرانی که پس از فروکش کردن اغتشاشات و مشخص شدن سرنوشت جریان برانداز ایراد شد، سعی کرد از براندازان فاصله بگیرد. وی با بیان اینکه میان براندازی و اصلاح طلبی تفاوت وجود دارد، گفت: اصلاح طلبان می گویند شرایط کنونی با جمهوری اسلامی برابری نمی کند و باید از راه های مسالمت آمیز اصلاح شود، اما براندازان می گویند جمهوری اسلامی همین است و باید باشد. سرنگون شد.”

خاتمی اگرچه ۲۵ آذرماه سال گذشته در بیانیه‌ای هنجارشکنی در برخی دانشگاه‌ها را رسمیت داد، اما این بار با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی»، سعی کرد جنایات انجام شده را تشخیص دهد و گفت: اگر زندگی می‌خواهیم. زندگی در براندازی یافت نمی شود; زیرا در این صورت ایران روزگار خوبی نخواهد داشت و به هرج و مرج و بی نظمی شدید منجر خواهد شد.»

این سخنان خاتمی در حالی است که وی همواره سعی می کند پس از مشخص شدن جهت گیری ها در فضای سیاسی کشور، مواضع خود را به گونه ای تنظیم کند که در «تیم برنده» قرار گیرد، اما همیشه به بی اعتباری او ختم می شود.

خاتمی از سال 88 نه تنها هیچگاه با معارضان موافقت نکرده است، بلکه حتی مسئولیت حمایت خود از دولت و مجلس آن زمان روحانی را بر عهده نگرفته و هیچ گاه علیه بی اثر بودن «تکرارات مضر» سخنی به میان نیاورده و تلاش کرده است. با حرکت پاندولی خود را در فضای سیاسی قرار دهد کشور را زنده نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید