پیام سید محمد خاتمی به مناسبت روز دانشجو

پیام سید محمد خاتمی به مناسبت روز دانشجو

روز جدید: 16 هازارد نشان دهنده نقش رهبری دانشگاه و به ویژه دانشجو در دوره های تشدید سرکوب ها و خفقان است. نقش ممتازی که برای آن فداکاری های پرهزینه و هزینه های زیادی انجام شده و پرداخته شده است.

وی در یادداشتی روز دانشجو را که روز عدالت خواهی و رهایی از فضای نفس گیر سلطه و استبداد است، از سید محمد خاتمی گرامی می دارد. و ناامیدی رفاقت می خواست

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

به نام خدای بزرگ
امسال در حالی به خطر شانزدهم رسیده‌ایم که فضای دانشگاه و دانشجو مانند همه بخش‌های مدنی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی در حال رکود و انفعال است و جامعه شاهد فعالیت‌های مثبت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تشویق‌کننده و امیدوارکننده نیست. البته باید اذعان داشت که وضعیتی که کرونا بر جامعه ما تحمیل کرد در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

اما 16 آذر نمادی از وضعیتی است که جامعه ما به طور عام و جامعه دانشگاهی و دانشجویی و نخبگان به طور خاص باید داشته باشند، یعنی نشان دهنده حرکت عظیم ملت ایران در دوران اخیر به سوی عدالت، آزادی و استقلال و پیشرفت است. و رهایی از جو.در سلطه استبداد و استعمار و در چرخه هولناک عقب ماندگی و عقب ماندگی.

16 آذر نیز نقش رهبری دانشگاه به ویژه دانشجو را در دوران تشدید اختناق و اختناق نشان می دهد. نقش ممتازی که برای آن فداکاری های پرهزینه و هزینه های زیادی انجام شده و پرداخته شده است.

همه آرمان های آزادی خواهانه را که عزت ملت، استقلال و سربلندی میهن و رهایی مردم از رنج و حرکت و ناامیدی را می خواهند از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

سید محمد خاتمی
16 دسامبر

دیدگاهتان را بنویسید