تکذیب شایعه تفکیک جنسیتی در پارک ها

تکذیب شایعه تفکیک جنسیتی در پارک ها

روهر نه سخنگوی شهر تهران ایجاد پارک مادر و کودک در تهران را یکی از خواسته های اصلی شهروندان دانست و گفت: پارک مادر و کودک با پارک بانوان متفاوت است و تحت پوشش نیست.

عبدالمطهر محمدهانی در پاسخ به برخی اخبار مبنی بر زنانه شدن و مردانه بودن بوستان های تهران، تصریح کرد: در کنار خانواده محور بودن و ایجاد فضایی سالم برای اوقات فراغت در تهران، یکی از اهداف شهر در این مدت یکی از اهداف شهر در دوره ششم است. در این مدت، بهسازی و بهسازی پارکها نیز صورت گرفت که به دلیل اینکه مردم برای بازدید از پارکها و بوستانهای تهران با مشکل مواجه هستند، بارها به مدیران مجامع عمومی شهرداری از نقاط مختلف تهران تذکر داده شد.

فضای پارک ها برای شهروندان تهرانی مساعد نیست و احساس امنیت نمی کنند

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی بارها به صورت حضوری یا با شکایت به سامانه های شهرداری به این مشکل اعتراض کرده و اعلام کرده اند که برای حضور خانواده خود در پارک ها احساس امنیت نمی کنند. یکی از مهمترین آنها درخواست های ثبت شده مردم است.

درخواست شهروندان برای پاکسازی پارک ها از حضور راهزنان، متخلفان و سگ ها

سخنگوی تهران گفت: مردم بارها به شهردار تهران و معاونانش گفته‌اند که پارک‌ها جای خانواده‌ها نیست و مردم تاکید دارند که پارک‌ها از وجود اراذل و اوباش، فروشندگان مواد مخدر، معتادان و متخلفان پاکسازی شود. یکی دیگر از مشکلاتی که خانواده ها به آن اشاره می کنند حضور در پارک ها و بوستان هاست.

وی افزود: در سال های اخیر مواردی از حمله سگ ها به کودکان و خانواده ها در پارک ها گزارش شده است که باعث آسیب های جسمی یا روحی می شود.

30 پارک در محدوده شهرداری برای مادران و کودکان امن است

محمدانی بهسازی پارک ها و بوستان ها را تصمیم شهرداری برای رفع این مشکلات عنوان کرد و گفت: راهکارهای متعددی برای بهسازی پارک ها داشتیم. یکی از تصمیمات این بود که تمامی پارک ها برای مناسب سازی زیر بار فعالیت اجرایی و کارهای عام المنفعه قرار گیرند یا در هر منطقه شهرداری پارکی برای حضور خانواده ها مانند پارک مادر و کودک مناسب سازی شود و در نهایت تصمیم دوم انتخاب شد. .

ایجاد اتاق مادر و کودک و اصلاح معابر و تامین ایمنی برای حضور کودکان

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری اینکه فاز اول این پروژه تا پایان سال 1400 به اتمام رسید و در این مدت بیش از 30 بوستان (به طور متوسط ​​در هر پهنه یک پارک) برای حضور خانواده ها مناسب سازی شد، گفت: اتاق های مادر و کودک و بهسازی معابر باعث شد تا کودکان به این پارک ها رفت و آمد کنند و برای ایجاد امنیت بیشتر در این پارک ها با پلیس مذاکره شد.

همه طبقات خواهان تغییر مثبت در پارک ها هستند نه فقط یک طبقه

محمدهانی ادامه داد: این موضوع درخواست جدی اقشار مختلف مردم با سلایق مختلف بود و از سوی قشر خاصی مطرح نشد.

وی فراوانی درخواست ها را درخواست های ثبت شده مردم در سامانه های شهرداری و دیدارهای مردمی شهردار عنوان کرد و گفت:

تفکیک جنسیتی وجود نداشت، ما فضا را اقتباس کردیم

سخنگوی شهرداری تهران یادآور شد: بر اساس این طرح در هر پهنه تنها یک پارک مناسب سازی شده و بحث تفکیک جنسیتی مطرح نشده است اما شرایط حضور کودکان و مادران در پارک های منتخب مناسب سازی شده است. .

پارک مادر و کودک با پارک زنانه متفاوت است

محمدانی با یادآوری اینکه پارک های مناسب سازی شده برای مادر و کودک با پارک های مخصوص بانوان متفاوت است، گفت: پارک های خصوصی بانوان در سال های اخیر در شهرداری تهران وجود داشته و همچنان به ارائه خدمات ادامه می دهند.

جای پارک مادر و کودک سرپوشیده و تقسیم بندی نشده است

وی افزود: ممکن است در سال های آینده تعداد پارک های بانوان افزایش یابد، اما ایجاد پارک های مادر و کودک به معنای ایجاد فضای ویژه، کاملا سرپوشیده و مجزا برای بانوان یا تقسیم بندی جنسیتی در پارک ها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید