تکواندوی استان قزوین حامی مالی ندارد/تکواندوکاران استان از زیرساخت های محدود رنج می برند

وی افزود: امیرحسین محمد خانلو دیگر تکواندوکار قزوینی در دومین دیدار خود مقابل حریف کره ای شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

رئیس شورای تکواندو قزوین گفت: ورزشکاران قزوینی پس از یک هفته استراحت باید در اردوی کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی شرکت کنند.

این مسئول با اشاره به حضور پررنگ ورزشکاران قزوینی در عرصه تکواندو گفت: اکنون مهران بخشری، مهدی جلالی و امیرحسین محمد خانلو سه تکواندوکار ملی پوش هستند که فاطمه صفرپور و پروین کشاورز سرمربیان تیم ملی نوجوانان و مربیان هستند. تیم ملی نوجوانان و پریا سلمانی اعضای تیم ملی نوجوانان در مسابقات جهانی شرکت می کنند.


جمعیت تکواندو استان کم است

طاهرخانی با تاکید بر لزوم افزایش جمعیت تکواندو در قزوین گفت: از نظر جمعیت تکواندو وضعیت خوبی نداریم و به همین دلیل انرژی اصلی خود را بر استعدادیابی در تمام مناطق استان متمرکز کرده ایم تا بتوانیم ورزشکاران با استعداد را برای مسابقات قهرمانی آموزش دهید.

وی تصریح کرد: در تکواندو فعالیت های موقتی انجام شده اما هنوز تصمیم اصولی نگرفته ایم که در سال های آینده نتیجه بدهد.

این مسئول با اشاره به آسیب های ناشی از کرونا به تکواندو خاطرنشان کرد: کرونا باعث تعطیلی 70 درصد باشگاه های ورزشی قزوین شده است و اکنون که در دوران پسابرجام قرار داریم، جذب مربی برای این امر سخت شده است. ورزش چون این ورزشکاران برای یافتن شغل دیگری رفته اند و برای بازگشت به تکواندو نیاز به انگیزه دارد.

برگزاری مسابقات فرصت خوبی برای جذب سرمایه است

طاهرخانی با بیان اینکه تکواندوکاران از نظر سخت افزاری تحت فشار هستند، اظهار داشت: بیش از 15 سال است که تمام برنامه های خود را در خانه تکواندو که مساحت کمی دارد برگزار می کنیم و بدون شک باید افتخاراتی که ورزشکاران قزوینی کسب کردند. توجه مقامات استانی را جلب کند. برای بهبود وضعیت این رشته در قزوین.

رئیس شورای تکواندو قزوین ابراز امیدواری کرد: با مساعدت و پیگیری مسئولان بتوانیم جایگاهی را در شکوه تکواندو قزوین مهیا کنیم و مطمئنا این اتفاق مدال های بیشتری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به توانایی قزوین در میزبانی مسابقات کشوری بیان کرد: اساتید استان از برگزاری مسابقات در قزوین استقبال می کنند زیرا میزبانی مسابقات تبلیغ بسیار خوب و گسترده ای برای همه رشته های ورزشی است و می تواند عموم مردم را به سمت ورزش سوق دهد لذا برنامه ریزی هایی نیز انجام داده ایم. میزبانی مسابقات در برنامه های آینده ما باشد.


مسائل مالی بزرگترین چالش هیئت های ورزشی است

طاهرخانی با بیان اینکه مشکلات مالی بزرگترین چالش هیات های ورزشی است، تصریح کرد: هیات تکواندو گردش مالی کمی دارد و متاسفانه با ضربه زدن به خود صورت خود را سرخ نگه داشته ایم تا بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

این مسئول افزود: متأسفانه تکواندوی استان حامی مالی ندارد و اکنون در تلاش هستیم برای حضور در لیگ ها اسپانسر جذب کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم خانواده تکواندو استان بتوانند با همدلی و همفکری جوانان مستعد را به جایگاه واقعی خود برسانند چرا که قزوین پتانسیل بالایی در این رشته دارد و بدون تلاش نمی تواند شکوفا شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید