تکواندو قهرمانی جهان دشت برزی رضا کلهر مکزیکی/ سلطانی; چهارمی که در ایران حذف شد


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911603

دیدار کاپیتان های تیم ملی با حریفان سرشناس در روز چهارم مسابقات؛

نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم تکواندو ایران با غلبه بر قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک به مدال برنز جهان دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سومین روز از رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان ۲۰۲۲ مکزیک، رضا کلهر نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم ایران، در حالی که اسماعیل یاکوبا از نیجریه از وزنه خارج شد، در دور نخست قهرمان شد. کلهر در دور دوم با امتیازهای 10 بر 7 و 17 بر 4 ایکر گارسیا، بازیکن چهارم مکزیک را 2 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کلافانی هریس از آمریکا در دیداری نزدیک با نتایج 5 بر 4 و 15 بر 13 به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

در آن مرحله کلهر با نتیجه 2 بر صفر مقابل برناردو پای از جمهوری دومینیکن با امتیازهای 14 بر 7 و 17 بر 8 به پیروزی رسید و به نیمه نهایی راه یافت اما در آن مرحله با بردلی سیندون دارنده مدال طلا و نقره جهان و نقره المپیک روبرو شد. دارنده مدال و اول رده بندی.او با نتیجه 2-1 مغلوب بریتانیای کبیر شد و برنز جهان را از آن خود کرد. کلهر در دور اول 17 بر 6 پیروز شد، اما در دور دوم و سوم به ترتیب 15 بر 8 و 16 بر 11 شکست خورد.

اما در بخش بانوان، غزل سلطانی نماینده وزن منهای 49 کیلوگرم ایران در دیدار اول با نتایج 8 بر صفر و 12 بر صفر مقابل الکساندرا دیاس از پاراگوئه با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید اما در دیدار دوم و در مرحله یک هشتم نهایی. مقابل ژائو چین 2-1 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. دور اول این مبارزه با نتیجه 9 بر 5 به سود سلطانی به پایان رسید اما حریف چینی در 2 راند باقی مانده به ترتیب با امتیازهای 11 بر 3 و 12 بر 9 پیروز شد.

پیش از این در روز نخست این رقابت ها مهران بهداری به مدال برنز دست یافت اما ابوالفضل عباسی، نرگس میرنوراللهی و زینب اسماعیلی نمایندگان ایران در روز دوم بودند که مقابل رقبای خود شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

همچنین بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان از روز دوشنبه 23 آبان ماه با حضور 755 تکواندوکار از 120 کشور به میزبانی مکزیک در سالن متروپولیتن گوادالاخارا برگزار می شود و در چهارمین روز مسابقات، پنجشنبه 26 آبان ماه ایران 2 نماینده خواهد داشت.

در گروه بانوان اکرم خدابنده با حضور 24 تکواندوکار در وزن 73+ کیلوگرم ابتدا به مصاف “فیث اوگالو” از کنیا می رود و در صورت پیروزی به مصاف “لورنا بروندل” از آلمان و دارنده می رود. رتبه اول جهان در جدول کاپیتان های تیم ملی تکواندو بانوان اسپانیا، چین تایپه و برزیل قرار دارند.

در گروه مردان، سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو مردان در وزن +87 کیلوگرم ابتدا با «لوئیس آلوارز» از ونزوئلا دیدار خواهد کرد و سپس در صورت پیروزی با برنده دیدار مقابل مراکش بازی خواهد کرد. یا اوکراین در جدول مردان نمایندگانی از کشورهای ترکیه، استرالیا، اردن، گامبیا و گابن حضور دارند. همچنین 37 تکواندوکار در این وزن حضور داشتند.

لازم به ذکر است که مسابقات وزن 74 کیلوگرم در روز چهارم برگزار می شود و به دلیل نرسیدن میرهاشم حسینی به باسکول در روز ترازو، نماینده ای در این وزن نخواهیم داشت.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان با سرمربیگری مینو مداح. ندا زارع و مهروز ساعی به عنوان مربی او را همراهی می کنند. در آقایان سرمربی بیژن موکانلو است و مربیان تیم ملی نیز مسعود حاجی زواره و نعیما حاجوی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید