تیراندازی مرگبار پلیس در تعقیب سارقان حرفه ای در شرق تهران / پزشکی قانونی

تیراندازی مرگبار پلیس در تعقیب سارقان حرفه ای در شرق تهران / پزشکی قانونی

دزد فلزی نمای ساختمان در جریان تعقیب و گریز پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

شامگاه جمعه ۱۸ دی ماه ماموران کلانتری شرق تهران متوجه سرقت مرد جوانی از نمای ساختمان شدند. با مشاهده این صحنه پلیس دستور ایست داد اما متهم به محض مشاهده پلیس بلافاصله به سمت خودروی پراید که در کنار خیابان پارک شده بود رفت و خود را روی صندلی دانش آموز پرتاب کرد. و راننده که با خودروی آتش گرفته منتظر همدستش بود بدون توجه به هشدارهای پلیس از آنجا دور شد و فرار کرد تعقیب و گریز پلیس شروع می شود و پلیس چندین بار دستور توقف می دهد، اما همچنان که سواران پراید به فرار ادامه می دهند. پلیس تیراندازی می کند و یکی از گلوله ها به دزدی که روی صندلی دانش آموز نشسته است اصابت می کند.

راننده پس از دقایقی خودرو را متوقف کرد و سارق مجروح به بیمارستان منتقل و همدست وی دستگیر شد اما ساعاتی بعد جان باخت. پس از اعلام این خبر به بازپرس محمد وهابی، وی و تیم بررسی صحنه جرم وارد عمل شدند. سارق بازداشت شده در تحقیقات اولیه گفت: مدتی است که به همراه دوستم اقدام به سرقت میله های فلزی بین سنگ های نمای ساختمان ها می کنیم. این فلزات گران هستند و ما آنها را به قیمت مناسبی در بازار می فروشیم. شب حادثه در حال سرقت نماهای فلزی از ساختمان بودیم که پلیس متوجه ما شد و در تعقیب و گریز و تیراندازی همدستم کشته شد.

بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران دستور رسیدگی به ماموران تیراندازی، زاویه تیراندازی و رعایت قوانین استفاده از سلاح توسط ماموران را صادر کرد و تحقیقات تکمیلی را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید