تیمسار فرجا در آستانه حرکت است/ چه کسی جایگزین سردار اشتری می شود؟

ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921984

به گزارش برخی رسانه ها، فرماندهی سردار حسین اشتری به عنوان فرمانده انتظامی کشور پس از 9 سال به پایان رسیده و به زودی فرمانده جدید فرج انتخاب می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ سردار حسین اشتری در سال 1393 با حکم حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا به عنوان هفتمین فرمانده نیروی انتظامی کشور منصوب شد اما اکنون پس از گذشت 9 سال برخی رسانه ها از جابجایی فرمانده فرج خبر دادند و زمزمه هایی مبنی بر انتقال فرمانده نیروی انتظامی به گوش رسید. فرمانده جدید از راه می رسد

سردار سرتیپ حسین اشتری در دوران جنگ ایران و عراق فعالیت نظامی خود را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد و بین سال های 1383 تا 1393 رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا بود.

او یکی از چندین مقام نظامی و دولتی است که توسط خزانه داری آمریکا و دولت بریتانیا در فهرست تحریم های اتحادیه قرار گرفته است.

سردار اشتری در پاسخ به تحریم خود گفت: تحریم پلیس به معنای اخلال در امور جاری مردم و همراهی با متخلفان به هنجارهای اجتماعی به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر است و افتخار می کنیم که ناجا به مقام تحریم رسیده است. ایالات متحده این نشانه این است که ما در مسیر درستی حرکت می کنیم.

سوابق کاری فرمانده فرجه

سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده فراجه از جمله فرماندهان استانی است که پس از انتقال به تهران مسئولیت های خطیری در حوزه های آموزشی، دفاعی و امنیتی بر عهده داشت و توانست مسئولیت های حساس را با موفقیت به انجام برساند.

رئیس اطلاعات و امنیت انتظامی نیروی انتظامی، جانشینی فرمانده ناجا، رئیس دانشگاه امام هادی (ع) سازمان امنیت و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مسئولیت های این فرمانده بود. وی همچنین از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جانبازان جنگ تحمیلی است.

دیدگاهتان را بنویسید