تیم مذاکره کننده وین محکم باشد

ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792788

آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد آمده است;

آیین سیاسی و ضد عبادی جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم این استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس آیین سیاسی و ضد عبادی جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم این استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به مواردی از تمام این هفته گفت: .

وی افزود: 26 دی ماه شهادت آیت الله دکتر مفتک در سال 58 توسط گروهک منافقین فورکان است که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده می شود. در واقع دانشگاه و حوزه دو قطب بسیار مهمی هستند که دشمن در دوران ظلم و ستم تلاش زیادی کرد، «که دانشگاه و حوزه را در مقابل هم قرار دادند.

حجت الاسلام حجازی گفت: بنابراین هم دانشگاهیان و هم حوزویان به قرآن و عترت اطاعت کردند و این قیام دشمن شکست خورد و امروز در هیچ کجای دنیا نمی یابید که حوزه و دانشگاه ایشان تا این حد با هم متحد باشند.

امام جمعه گچساران گفت: به همین دلیل است که دشمن با ترفند و اغتشاش سعی و تلاش دارد داستان های مختلفی از کشور ما ارائه کند که ایران کشوری ضعیف و ناتوان است، اما از سوی دیگر می گوید می دانم که می دانم. مردم در سراسر جهان می دانند که ایران هر چیزی است که جهان را پوشش می دهد که به آن داستان های متناقضی می گویند.

خطیب جمعه گچساران گفت: به عنوان مثال یکی از اقدامات دشمن تبلیغ علیه نظام اسلامی است، در حالی که به خانواده ها می گویند به دلیل نان نداشتن دانش آموزان دختر خود را به دانش آموزان ندهید و از سوی دیگر می گویند دانش آموزان نان را می دهند. جهان خورده است، بنابراین لازم است همه جزئیات شورش های دشمن را بدانیم.

وی افزود: نکته مهم دیگری که از تیم مذاکره کننده در وین انتظار داریم ایستادگی است، زیرا رهبری بارها گفته اند که دشمن هسته ای نیست و ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، اما بحث آنها این است که ایران و ایرانی ها. آنها باید برده باشند و حق آزادی، آزادی و استقلال نداشته باشند و ما انتظار داریم یک رئیس جمهور محترم در داخل کشور نیز اصلاح شود.

حجت الاسلام حجازی گفت: تعیین یک انسان خداترس در کشور ضروری است، باید مؤثر و منصف باشد، زیرا اگر چنین فردی در داخل کشور منصوب شود، دزدی، سوء استفاده و فساد کاهش می یابد و به همین دلیل مشکلات ایجاد می شود. کاهش. اجازه داده شود و دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

امام جمعه گچساران گفت: گاهی عده ای اقدام به ایجاد قیام و تفرقه از جمله شیعه و سنی می کنند و اقدام به قیام کرده و آب بر آسیاب دشمن می ریزند. گاهی افراد جاهل سخنان ناشایست می گویند، مثلاً چند کلمه از علمای اهل سنت می گویم که شیعه و برادران اهل سنت پیرو پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و دوستدار اهل بیت (ع) هستند و کسانی که قیام می کنند یا دارند. تفکر صهیونیستی یا خوردن جیره صهیونیسم.

خطیب جمعه گچساران گفت: مثلا مالک بن انس رئیس مذهب اهل سنت مالکی است. و از او وفادارتر نیست که به عده ای نادان که مریض هستند و به قرآن و ائمه اطهار (ع) توهین می کنند خبر دهد، پس گرگ ها باید بروند و انسان شوند.

وی افزود: در هفته حمل و نقل هستم و این هفته را جشن می گیریم و به تمامی کارکنان اداره راه و شهرسازی تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال توفیق آنان را سپاسگزارم.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به امانتی که بر دستان انسان های روی زمین گذاشته شده است، گفت: آمدند تا ما را با معنویت، اخلاق و زیبایی آشنا کنند، اما همه از تیغ گذشتیم و تسلیم شد
امام جمعه یاسوج به برخی مسائل اخلاقی اشاره کرد و گفت: خیانت در شأن مردم نیست چه برسد به مسلمانان و شیعیان. خشونت در رفتار و گفتار مسلمانان جایی ندارد. برای این کار داشتن 70 حسنه واجب است. مواظب همسایه خود باش، او را اذیت نکن، یتیمان را دوست بدار، مالشان را نخوری، دست به سرشان بزن، از آنها بپرس که چگونه کار نیک انجام دهی تا خدا از تو راضی باشد.
وی گفت: اما در مقابل خائنان با هر چه دستشان می آید به جان و مال و ناموس مردم خیانت می کنند مثلا ماشینی در جایی تصادف می کند و بارش به زمین می زند این کار زشت است و حرکت نفرت انگیز ما باید از روز قیامت و پاسخ ها بترسیم.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا بی بی دو علم اشاره کرد و گفت: مادی، اما به بدترین شکل بعد از رحلت پیامبر در زمین شکنجه شد. مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) پر از آه و اشک و رنج بود.
حسینی ادامه داد: این امام الگوی عالم پیشرفت بود. اوست که پیامبر او را پاره تن او می داند.
امام جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتک اشاره کرد و گفت: این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند. باید دانش وجود داشته باشد و علم باید در عرصه های مختلف زندگی مردم به جامعه کمک کند، بنابراین ما هم به حوزه و هم به دانشگاه نیاز مبرم داریم. دانشگاه و بخش دو بال پرواز و پیشرفت و شکوفایی ملت ایران هستند. این امر با همکاری این دو لایه انقلاب محقق می شود.
امام جمعه شهر یاسوج به موضوع بسیار مهم در مرکز استان اشاره کرد و گفت: موضوع گرانی در شهر یاسوج آزار دهنده است. این گرانی ها در یاسوج استثنایی است و در هیچ جای کشور یافت نمی شود. برخی به دلیل بی عدالتی است.

وی گفت: شخصی گفته است که سکس را در خارج از یاسوج و در استانی دیگر به قیمت 550 هزار تن خریده است و فروشنده یاسودی این کالا را از همان محل به قیمت 550 هزار تن خریداری کرده اما در یاسود یک میلیون و دویست است. هزار تومان به مردم فروخته می شود به این می گویند ظلم و بی عدالتی.
حسینی افزود: وقتی فروشنده مسلمان شیعه و خریدار مسلمان شیعه باشد، چنین ظلمی برکت بازار را می گیرد و زندگی پر برکت امروز به خاطر ظلم است.
وی گفت: قیمت برخی کالاها در یاسود ده برابر شهرهای دیگر ایران است. این ظلم است و نباید فکر کنیم که با ظلم و بی عدالتی به جایی می رسیم پس باید انصاف داشته باشیم و مسئولان مربوطه نظارت و برخورد جدی با این عزیزان داشته باشند.»
حسینی همچنین به لفاظی های اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با صدای بلند سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین مردم ایران دارد که به آنها می گوییم شما مگس میدان سیمرغ هستید، نه روباه خود، شما هستید. مگسی بیش نیستند.» همانی که با موشک های چند صد متری به زانو در برابر غزه شخم می زند و با کوچک ترین اشتباهی از تمام سرزمین های اشغالی شما علیه ایران شخم می زند.
وی گفت: در صورت کوچکترین حرکتی نه تنها با ایران، بلکه با غزه و لبنان طرف نابودی هستید، هر چند در لحظه آخر لغزش خواهید کرد.
وی همچنین به برخی قطعنامه ها علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در حالی که کشتار بحرین و یمن توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی انجام می شود، جمهوری اسلامی را به خاطر حقوق بشر محکوم می کنند.
حسینی به مناسبت دیگری گفت: امروز 26 آذرماه روز حمل و نقل و راهسازی است و این روز را به همه رانندگان و همه راهداران و همه کسانی که در این عرصه به مردم خدمت می کنند، اگر نگوییم اقتصاد کشور، تبریک می گوییم. او فلج خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید