ثبت بزرگترین خشکسالی 52 سال اخیر / دستور رئیس جمهور برای بررسی و حل مشکلات کشاورزان اصفهان

ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783608

وزیر نیرو در جمع کشاورزان شرق اصفهان با اشاره به رکورد بیشترین خشکسالی در 52 سال گذشته در سال 1400، گفت: برای احقاق حق کشاورزان می ایستم و تمام تلاشم را می کنم؛ در حالی که در سال 1389 در سال 1394 به ثبت رسیده است. رئیس جمهور از من خواست که این سفر را انجام دهم تا با دقت فکر کنم و مشکل را حل کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان شرق اصفهان گفت: کشور ما کشوری برآمده از انقلاب اسلامی و در راه شهدا و ائمه اطهار است و در این زمینه خاری در چشم همه دشمنان است. مرز و منطقه.”

وی با بیان اینکه اجازه سوء استفاده به دشمنان را نمی‌دهم، گفت: به عنوان یک آحاد مردم، هرگونه تفرقه را محکوم می‌کنم و اعلام می‌کنم که تجمع ما برای پیشرفت ایران و کشور است. ما می خواهیم حق خود را که مهمترین شعار انقلاب اسلامی است، عدالت بگیریم و اجازه نخواهیم داد دشمنان در این مرز و بوم از مشکلات ما لذت ببرند و جدا شوند.

محرابیان خطاب به کشاورزان افزود: من بوسنده شما هستم چرا که با زحمات شما این مملکت رونق می یابد و من افتخار می کنم که خادم و خادم شما هستم. دو ماه و چند روز از شروع کار دولت می گذرد و میراثی که ما به ارث برده ایم سدهای خالی و حکمرانی بسیار ضعیف در نقاط مختلف کشور است.

وزیر نیرو ادامه داد: پروژه های مختلفی در حوضه زاینده رود داشتیم که اگر این پروژه ها به موقع اجرا می شد شاهد این حجم از رنج نبودیم.

وی ادامه داد: اولین قولی که به همه مردم ایران می دهم این است که مهم ترین عزم این دولت این است که پروژه های تعطیلی را فعال کند و خواهیم دید که با اجرای پروژه های آبی مردم ما می توانند از این مواهب به خوبی استفاده کنند. . ”

محرابیان گفت: سالی را پشت سر می گذاریم که بیشترین خشکسالی در ۵۲ سال اخیر را به ثبت رسانده است. پیش‌بینی پاییز خشک بود اما در آبان میانگین کل بارندگی در ایران خوب بود و امروز نیز پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت.

وزیر نیرو درباره تلاش این وزارتخانه برای تامین آب مزارع برای استفاده کشاورزان گفت: در این سال ها هر سال خشکسالی بود و از طرفی مصرف کل کشور افزایش یافت. ; ما باید با وضعیت آب سازگار شویم. از طرفی اگر آب داریم باید عادلانه آن را توزیع کنیم و اگر کم آب داریم باید کم آبی را عادلانه توزیع کنیم.

وی گفت: من برای حقوق کشاورزان دفاع می کنم و تمام تلاش خود را می کنم و دولت و رئیس جمهور از من خواسته اند که این راه را ادامه دهم. رئیس جمهور خواستار این بود که این سفر انجام شود و ما باید مشکلات را به دقت بررسی کنیم و برای حل مشکل تصمیم گیری کنیم.

محرابیان یکی از راه های رفع مشکل آب را بهبود وضعیت مصرف دانست و افزود: باید آب را هم در منابع و هم در مصرف مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید