ثبت رسمی اعتراض معیشتی / مقامات دولتی چگونه به اعتراض پیوستند؟

ثبت رسمی اعتراض معیشتی / مقامات دولتی چگونه به اعتراض پیوستند؟

روز جدید : مسئولان ثبت احوال نیز خواهان یکسان سازی حقوق خود با سایر کارمندان دولت هستند و قرار است در روز ثبت احوال اعتراضات سراسری برگزار کنند. رویداد۲۴ در گفتگو با پرسنل پذیرش درخواست های آنها را جویا شد.

چندین سال است که اعتراضات مزدی کارگران در کانون خبرهای روزانه قرار دارد، اما در سال های اخیر مقامات دولتی نیز به صف معترضان پیوسته اند. پس از کارکنان و معلمان رسمی نفت و پتروشیمی، اکنون کارکنان سازمان ثبت احوال خواستار تغییر وضعیت معیشتی هستند.

تورم بالا و فشارهای اقتصادی و معیشتی هر روز بر تعداد معترضان افزوده می شود. اگر تا سال گذشته اکثر معترضان با قراردادهای موقت و قراردادی حمایت می شدند، اکنون کارمندان دولت نیز از حقوق پایین خود گلایه دارند.

در میان تازه واردها کارمندان اداره ثبت احوال نیز دیده می شوند که همگی در استخدام دولت هستند. مدتی است که آنها به اشکال مختلف از نامه نگاری و مذاکره گرفته تا تجمع در تلاش هستند تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

بیتا نصیری کارمند سازمان ثبت احوال در گفت و گو با رویداد۲۴ توضیح داد: پویش ما در چارچوب قانون است و سعی کردیم این کمپین را در سراسر کشور اجرا کنیم. به همین دلیل هر حرکت اعتراضی ما هماهنگ و جهانی است. با هماهنگی انجام شده در گام اول مقرر شد نماینده هر اداره با نماینده شورای شهر خود وارد مذاکره شود. ما این کار را کردیم و برخی از نمایندگان مجلس به وزارت کشور نامه فرستادند. «اما وزارت کشور که زیرمجموعه آن است، هنوز پاسخی به ما نداده است.
حقوق کارکنان ثبت احوال باید استاندارد شود

وی با اشاره به مطالبات خود در اعتراضات اخیر گفت: مهمترین خواسته ما همسان سازی حقوق با سایر سازمان ها و ادارات است. در حال حاضر میانگین حقوق در سازمان ثبت احوال بین 4 تا 5 میلیون تن است در حالی که تورم سرسام آور است و از سوی دیگر در سایر سازمان ها میانگین حقوق بالای 8 میلیون تن است.

سازمان ثبت احوال مدعی است که بودجه ای برای افزایش حقوق کارکنان وجود ندارد، اما کارمندان این سازمان معتقدند که این سازمان درآمد زیادی از ارائه خدمات به دست می آورد و باید بخشی از این درآمد اختصاصی را صرف بهبود وضعیت معیشتی کارکنان خود کند.

بیتا نصیری تاکید می کند: تعداد کل کارکنان سازمان ثبت احوال 6000 نفر است که مشکل معیشت کارکنان سازمان ثبت احوال جدی است. اگر درآمد این سازمان صرف امور آن شود، وضعیت معیشتی همکاران و کارمندان می تواند مساعدتر شود.نیرو 25 سال سابقه کار دارد که حکم آن 4 میلیون تومان است و دریافتی او به سه میلیون می رسد.تامین اجتماعی ، صندوق بازنشستگی و صندوق ذخیره کارکنان حقوق کارکنان را کمتر از جریمه خود کاهش می دهند.

»

اعتراضات ثبت نامی

اعتراضات ثبت نامی

اعتراض ماموران ثبت احوال

حقوق ثبت مدنی

حقوق ماموران ثبت نام

اعتراضات در ثبت نام

اعتراضات در سازمان ثبت احوال

اعتراضات مردمی در ایران

حقوق 4 میلیون و 600 هزار تن کارمند ثبت احوال

یکی دیگر از مسئولان سازمان ثبت احوال در گفت و گو با رویداد۲۴ به محرومیت این کارکنان از اورژانس اشاره می کند و می گوید: در حال حاضر حقوق من ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است در حالی که بیش از ۱۴ سال سابقه کار دارم، کارشناس هستم. و قدرت “من رسمی هستم.”

وی با اشاره به تبعیض بین کارمندان کشور گفت: به برخی سازمان ها فوق العاده اضافه شد و حقوق آنها به 15 میلیون رسید اما این فوق العاده دریافت نکردیم. قبلا هم همین اتفاق افتاده است. خدمات کشوری چند سال پیش 50 درصد اضافه شد، اما فقط 20 درصد به ما داده شد. در اواخر دولت دوازدهم مجوز از سوی دولت صادر شد. اما ثبت نام آن 50 درصد همچنان بد بود.”

بر اساس این رتبه بندی، سازمان ثبت احوال با وجود اینکه یکی از سازمان های کلیدی کشوری است، اما در دو رتبه اخیر از 79 شغل، 77 شغل را به خود اختصاص داده است و از این رو میانگین حقوق کارکنان آن برابر با حداقل دستمزد است.

در این رتبه بندی حقوق، سازمان انرژی اتمی بالاترین رتبه را دارد و پس از آن کارکنان ایران هودرو و سایپا با کف ماهانه 27 میلیون تن و سقف 120 میلیون تن در سال جاری بیشترین حقوق را دارند. البته این تنها حقوقی است که کارکنان این دو خودروساز از دولت دریافت می کنند و از این شرکت نیز حقوق جداگانه ای دریافت می کنند. نکته جالب اینکه حقوق این دو خودروساز بالاتر از حقوق کارکنان شرکت نفت است و حقوق شرکت های نفتی در رتبه سوم رتبه بندی کار قرار دارد.ثبت

دیدگاهتان را بنویسید