چگونه به اختلالات رانندگی اعتراض کنیم؟ / نحوه اعتراض به خلافی خودرو


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821436

رئیس پلیس راهور گفت: امکان مشاهده خلافی خودرو و مشاهده تصویر دوربین در اپلیکیشن “پلیس من” وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در صورتی که رانندگان یا مالکان خودرو ادعا کنند که تخلفی را که منجر به جریمه شده است مرتکب تخلف نشده اند و یا هرگز به محل ارسال جریمه مراجعه نکرده و یا به محل ارسال جریمه مراجعه نکرده اند، هر از چند گاهی نسبت به رانندگان و صاحبان خودروها جرایمی صورت می گیرد. .

پیگرد رفع این جرایم نیز متأسفانه مستلزم زمان و فرآیند طاقت فرسایی است که البته بسیاری از افرادی که چنین جرایمی برای آنها در نظر گرفته می شود از تعقیب لغو جریمه خود به دلیل تخلف خودداری می کنند و جریمه را پرداخت می کنند.

ناگفته نماند که اعمال قطعی جریمه رانندگی منوط به ارسال دو پیامک به صاحب وسیله نقلیه است که در صورت ارسال مالک به این معنی است که جریمه قطعی شده است اما در بسیاری از موارد از سوی پلیس سیستم به صاحبان وسایل نقلیه!

برای بسیاری از افراد اولین پیامک ارسال می شود و معتقدند این پیامک در صورتی جریمه است که همانطور که گفته شد پیامک اول جریمه نهایی نباشد، البته پس از ارسال پیامک دوم و جریمه نهایی راهی وجود دارد. اعتراض کردن است.

در همین راستا سردار سید کمال هادیانفر; رئیس پلیس راهور با رد اشتباهات دستگاه ها در بحث جریمه گفت: برخی به ما مراجعه می کنند و می گویند مثلا در شیراز جریمه شده اند. اگر اصلاً آنجا نبوده‌اند، می‌توان به این موارد رسیدگی کرد و رانندگان می‌توانند به این گونه جرائم اعتراض کنند.

وی گفت: اکنون می توان با مراجعه به مراکز پلیس راهور یا کمیسیون های تحقیق و تفحص، تصویر خودرویی را که مثلا در جاده جریمه شده است، مشاهده کرد.

این افسر پلیس در پاسخ به این سوال که پیگیری تخلفات مستلزم زمان و شاید هزینه است و پلیس چه تصمیمی برای تسهیل تعقیب تخلفات بدون صرف وقت با هموطنان گرفته است، گفت: اکنون می توان شاهد تخلف خودرو و نگاه بود. تصویر دوربین در اپلیکیشن پلیس من است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید