فاکتور الکترونیکی چیست؟ از نحوه اجرا و ذینفعان گرفته تا نحوه خرید

فاکتور الکترونیکی چیست؟  از نحوه اجرا و ذینفعان گرفته تا نحوه خرید

اگر کار در استان هرمزگان به خوبی پیش برود و بتوانند هر ایراد و کاستی را برطرف کنند، باید استفاده از کلماتی مانند «شاید» را کنار بگذاریم و با آغوش باز از کالابرگ استقبال کنیم، اما آیا واقعا کالابرگ چیز ترسناکی است؟

یارانه آذر 1401 مانند همیشه به صورت نقدی پرداخت شد و در عین حال امکان پرداخت یارانه به صورت کالا به بالاترین حد ممکن رسید. اگر بخواهیم با هم صادق باشیم باید بگوییم که همه چیز به جمع آوری و بررسی نتایج دوره آزمایشی بستگی دارد. آنها می گویند اگر کار در استان هرمزگان به خوبی پیش می رود و می توانند هر ایراد و کاستی را برطرف کنند، استفاده از واژه هایی مانند «شاید» را کنار بگذاریم و با آغوش باز از کالابرگ در ادبیات اقتصادی و اجتماعی استقبال کنیم. شما می توانید آن را آنچه می خواهید بنامید. حتی مجاز به استفاده از عنوان به ظاهر خام کوپن الکترونیکی هستید، اما مسئولان ارشد وزارت رفاه اجتماعی و وزارت اقتصاد و مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها این روزها در تلاش هستند تا از نگرانی مردم بکاهند. اصل آنچه ایشان به اختصار و روشن فرمودند چنین است; کالابرگ اجباری نیست و اگر کسی بخواهد همچنان می تواند یارانه را به صورت نقدی دریافت کند.

داده های الکترونیکی محصول

به گزارش فرارو، کالابرگ در روزهای آخر، قبل از پرداخت یارانه در هازارد 1401، واژه ای پرکاربرد بود و مدام در اخبار رسمی و غیر رسمی تکرار می شد. این روزها نام او را بیشتر از همیشه می شنویم. اگر بخواهیم آنچه را که تاکنون در مورد کالابرگ می دانیم به زبان ساده توصیف کنیم، به نظر می رسد قطعات پراکنده یک پازل بزرگ است. بیایید سعی کنیم مهمترین قسمت ها را جمع آوری کنیم.

سولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت او در قبال رفاه عمومی در این پرونده مطرح است، رسماً گفت که «شبکه ملی اعتبار» برای مدیریت طرح بارنامه الکترونیکی آماده شده و در برخی از استان ها در حال کار بر روی یک پروژه است. پایه آزمایشی به گفته مرتضوی، به همت شبکه ملی اعتبار، هر ماه قبل از پایان مهلت پرداخت، یارانه مردم به حساب ذخیره واریز می شود. کسانی که احساس می کنند باید به جای یارانه نقدی کالا دریافت کنند، می توانند در این مدت 11 کالای ضروری مورد نیاز خود را از طریق همین حساب پشتیبانی خریداری کنند. در این مدت یارانه به صورت اعتباری برای خرید کالاهای اساسی اعطا می شود، اما اگر سرپرست خانوار به هر دلیلی نیاز به نقدینگی بداند می تواند در زمان تعیین شده از یارانه نقدی استفاده کند. بنابراین استفاده از یارانه به صورت فاکتور الکترونیکی یا دریافت نقدی آن الزامی نیست.

زمان تحویل کالابرگ در اظهارات جدید نمک مرتضوی مشخص نیست: در حال حاضر مرحله آزمایشی در سه استان در حال اجراست که قرار است نتایج آن مشخص شود و پس از بررسی نتایج در صورت موفقیت آمیز بودن، در سراسر استان اجرا خواهد شد. کشور. دولت در حال بازنگری در این طرح و در عین حال زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح است.

قطعه بعدی پازل الکترونیک کالابرگ را با جست و جو در خبرگزاری های رسمی و خواندن صحبت های مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ایرانیان رفاه پیدا می کنیم؛ زمانی که حمید فرداد و شرکتش طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی را اجرا می کنند: امکان استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار وجود خواهد داشت و نیازی به خرید برند خاصی برای محصولات مشمول طرح نیست. . افراد می توانند از گروه کالای اعلام شده و از هر برند دلخواه خرید کنند.

چگونه یک کاتالوگ الکترونیکی می تواند خرید کالاهای ضروری را تسهیل کند؟ جستجوهای بیشتر پاسخ این سوال را در قالب قطعه دیگری از پازل نشان خواهد داد. خرید اقلام عمده به صورت اعتباری شامل مقدار مشخصی از قیمت کالا می شود و خریداران باید مابقی را با کارت بانکی یا نقدی پرداخت کنند. استفاده از اعتبار از طریق کارت های بانکی ثبت شده به نام سرپرست خانوار امکان پذیر خواهد بود.
کالابرگ متعلق به چه کسی است؟

در حال حاضر یارانه نقدی از بیستم تا بیست و دوم هر ماه به حساب مشمولان واریز می شود. دولت اعضای دهک دهم را که بر اساس ضوابط خود ثروتمند محسوب می شود کنار گذاشته و ماهیانه 28 هزار میلیارد تومان بین 9 دهک باقی مانده که تعداد آنها به 75 میلیون نفر می رسد اما مبلغ واریز شده به حساب رئیس جمهور تقسیم می شود. هر خانوار برابر نیست. همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می‌گوید عشر خانوار به صورت شناور انجام می‌شود و در صورت شناسایی فعالیت‌های اقتصادی جدید مانند خرید ارز سهمیه‌ای که حدود 80 میلیون تومان نیاز دارد، امکان حذف یا حذف آن وجود دارد. عشر خانوار را عوض کنید یکی از راه های استعلام دهک خانوار، استعلام از طریق کد کشور است. برای این منظور افراد می توانند با شماره تلفن گویا 09200006369 تماس گرفته و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار از عشر درآمد خود مطلع شوند.

یارانه خانوارهای دهک اول تا سوم برای هر نفر 400 هزار تومان محاسبه می شود. به این ترتیب سرپرست یک خانوار دو نفره در زمان مقرر 800 هزار در حساب خود می گیرد. یارانه خانوار سه نفره یک میلیون و 200 هزار، یارانه خانوار چهار نفره یک میلیون و 600 هزار و یارانه خانوار پنج نفره دهک های یک تا سه دو میلیون تومان خواهد بود.

یارانه خانوارهای دهک چهارم تا نهم برای هر نفر 300 هزار تومان محاسبه می شود. به این ترتیب یارانه سپرده خانوار دو نفره 600 هزار تومان، خانوار سه نفره 900 هزار تومان، خانوار چهارنفره یک میلیون و 200 هزار تومان و یارانه ودیعه برای خانوار پنج نفره یک میلیون و 500 هزار تومان است. به همین ترتیب ضوابط پرداخت کالا تعیین خواهد شد.

کالابرگ شامل چه مواردی است؟

این کوپن باید بدون تغییر شماره و مشخصات به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز شود، بنابراین به گفته مسئولان دولتی، خودشان تصمیم دارند یارانه را در قالب کوپن برای خرید 11 قلم کالا به صورت اعتباری هزینه کنند. اعم از مواد غذایی، لبنیات، پروتئین و یا مانند گذشته به صورت نقدی برداشت و گرهی از مشکلات آنها باز خواهد شد. اما اولویت حمایت از سبد غذایی و جلوگیری از تزریق پول به اقتصاد کشور با خرید کالا است. در حال حاضر می دانیم که تعداد کالاهای موجود در طرح کاتالوگ محصولات نهایی نشده است و دولت در مصوبه ای جداگانه آن را اعلام خواهد کرد، اما جستجوی سایر قطعات این پازل نشان می دهد که آنها ادعا می کنند محدودیتی برای برندها و برندها وجود نخواهد داشت. تولید کنندگان کالا فقط از این طریق می توان از ایجاد رانت جلوگیری کرد. به عنوان تعدادی از محصولات، ما به بین پنج تا 17 مورد می رسیم. در صورت عدم استفاده از بخشی از اعتبار کالابرگ، سرپرست خانوار می تواند آن را به صورت نقدی دریافت کند.

کالابرگ برای فعالیت به حمایت حداقل چهار فروشگاه مواد غذایی، لبنیات، پروتئین و زنجیره ای نیاز دارد. لذا از آنها خواسته شد با مراجعه به وب سایت sfara.ir و ثبت نام در پنل فروشنده در اجرای طرح کاتالوگ مشارکت کنند. طراحی سایت و آماده بودن آن و همچنین در دسترس بودن اپلیکیشن موبایلی ویژه شبکه ملی اعتبار (شما) دلیل دیگری است که از نزدیک شدن به تحقق و افشای ملی پروژه کالابرگ خبر می دهد. در اپلیکیشن You اگر کالای انتخابی جزو کالاهای سبد خرید باشد، پس از خرید مابه التفاوت نرخ رایگان و یارانه ای از اعتبار سرپرست خانوار کسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید