جزئیات فاکتور الکترونیکی اعلام شد/وزیر کار: کسور بازنشستگان را پرداخت کردیم

جزئیات فاکتور الکترونیکی اعلام شد/وزیر کار: کسور بازنشستگان را پرداخت کردیم

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات توزیع کالاهای الکترونیکی گفت: قانونگذار در بودجه سال 1401 دولت را موظف کرد در ازای حذف ارز ترجیحی به مردم یارانه بدهد و به افراد یارانه پرداخت کند. کالا ها. آن زمان زیرساخت ها آماده نبود. البته قانونگذار اشاره کرد که کالابرگ به طرق مختلف قابل توزیع است که برای آن مقرر شد یارانه نقدی پرداخت شود و موافقت عمومی نیز خوب بود.
آ

جی پلاس؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در دو ماه و نیم گذشته را برشمرد و گفت: یکی از مشکلات ما کسورات از مستمری بازنشستگان بود که به دلیل کمبود منابع اتفاق افتاد و خوشبختانه ما کسورات را به مستمری بگیران پرداخت کردیم.

سولت مرتضوی که 73 روز مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشت با حضور در برنامه «صف اول» خبر، نشانه اصلی خدمت را اجرای عدالت دانست و گفت: عدالت است. در وصف و عدل عدل است.» در توزیع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جامعه هدف این وزارتخانه بسیار گسترده است. 55 درصد افراد در صندوق صندوق بیمه هستند. بر اساس سیاست های دولت، انصاف، مبارزه با فساد و کارآمدی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خدمات قابل توجهی در حوزه های بسیار گسترده ای از وظایف وزارت کار ارائه می شود و همواره بر جامعه هدف برای تحقق شعار دسترسی آسان به خدمات و شفافیت در پاسخگویی متمرکز بوده است. توسعه تعاونی ها، تقویت و گسترش تعاونی های دانش بنیان، توسعه زنجیره ارزش تعاونی، تسریع در واگذاری شرکت های دولتی به تعاونی ها، تقویت کارآفرینی و اشتغال، ارتقای دانش و مهارت در مشاغل استراتژیک و پایداری خدمات اجتماعی از جمله این موارد است. محورهایی که در این راستا در برنامه ما گنجانده شده است.

مرتضوی ادامه داد: در 73 روزی که از توفیق خدمت اینجانب در این وزارتخانه گسترده می گذرد اقداماتی صورت گرفته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنم. در طرح هایی که در مجلس ارائه شد، نظام مسائل وزارتخانه را مشخص کردیم و سپس کارگروه های مختلفی در معاونت های مختلف وزارتخانه ها و صندوق های مربوطه تشکیل شد تا به تدریج به مسائل رسیدگی شود.

بیمه‌گران طلبکار دولت هستند. دولت 500 هزار میلیارد تومان به صندوق ها بدهکار است

وی با بیان اینکه صندوق های ما یکی از طلبکاران اصلی دولت هستند، گفت: دولت ها در سال های اخیر تعهدات کلانی به صندوق ها از جمله تامین اجتماعی داده اند اما منابع آنها تامین نشده است. حدود 500 هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته وجوه ما از دولت است و همه باران بر دوش این دولت افتاده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت سیزدهم در یک بازه زمانی 80 هزار میلیارد تومان از بدهی های گذشته تامین اجتماعی را پرداخت کرد و در 70 روز گذشته 90 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت نفت شازند اراک دریافت کردیم. برای ادعاهای برجسته ما که به دستور آیت الله رئیسی انجام شد و گامی طولانی و مؤثر بود.

مرتضوی با اشاره به اینکه خوشبختانه در لایحه تقدیم بودجه 1402 هم برای تهاتر نفت و هم برای واگذاری سهام شرکت پیش بینی های لازم صورت گرفته است، گفت: امیدواریم در سال آینده بخشی دیگر از درخواست های باقی مانده از دولت را دریافت کنیم.

وی افزود: اقدام مهم دیگری که در این مدت انجام شد مربوط به حوزه پزشکی بود. در دو سه ماه اخیر شاهد کمبود سرم و آنتی بیوتیک بودیم. بخش قابل توجهی از تولید دارو در هلدینگ تیپیکو مرتبط با شستا انجام می شود. میزان تولید آنتی بیوتیک در مدت 45 روز سه میلیون واحد افزایش یافت. خط جدید تولید سرم نیز راه اندازی شد و ظرف یک تا دو ماه آینده از سه میلیون به شش میلیون واحد سرم خواهیم رسید و بخش قابل توجهی از نیاز داخلی کشور تامین می شود. به این ترتیب صادرات در آینده نزدیک امکان پذیر خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات کسورات از مستمری بازنشستگان است که به دلیل کمبود بودجه در حال انجام است، گفت: خوشبختانه کسورات بازنشستگان را پرداخت کرده ایم. اتفاق خوب دیگر توسعه بیمه تکمیلی بازنشستگان بود. بیمه تکمیلی مستمری بگیران با افزایش 80 درصدی تعهدات نسبت به سال قبل منعقد شد. مستمری بگیران از قبل بیمه شده می توانند با خیال راحت از مراکز درمانی مورد نظر خدمات دریافت کنند.

ارسال 5 لایحه جدید در حوزه سیاست های کلی تامین اجتماعی به دولت

وی درباره پیگیری سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پنج لایحه و برنامه را تهیه کرده ایم که بر اساس شش اصل قانون اساسی است. لایحه اصلاح مقررات صندوق ها اولین لایحه ای است که به دولت ارائه می کنیم. لایحه اصلاح سیاست های حمایتی، لایحه تکمیل و توسعه پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایرانیان، لایحه پیوست تامین اجتماعی در تمامی سازمان ها و نهادها و اصلاح سیاست های حوزه حمایت و آسیب های اجتماعی چهار مورد دیگر است. لوایح پیشنهادی

وی درباره اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان نیز گفت: قانون جوانان ابلاغ شده و هر کدام از دستگاه ها شرح وظایفی دارند. در وزارت کار ستادی به نام «ستاد جوانان جمعیت» ایجاد کرده ایم. یکی از اقدامات انجام شده این است که تمامی مادران شاغل دارای سه فرزند و بیشتر در روستاها و مناطق عشایری بیمه شوند و هزینه های بیمه آنها به طور صددرصدی پوشش داده شود. همچنین مادرانی که تحت پوشش بیمه نبودند در دوران شیردهی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند. کودکان نیز تا سن پنج سالگی از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: منابع باید به تدریج تامین شود و تمام بخش های قانون بر اساس توان دستگاه های اجرایی توسط دستگاه های مختلف اجرا شود. ظرفیت انجام کارها باید توسعه یابد.

مرتضوی با بیان اینکه تقریباً 9 دهم جامعه ایران یارانه دریافت می کنند که جمعیتی نزدیک به 79 تا 80 میلیون نفر (با احتساب نیروهای مسلح) را شامل می شود، گفت: بخشی از مردم یعنی اکثریت مردم در اول تا … دهک های سوم تحت پوشش موسسات بهزیستی و مستمری بگیران کمیته امداد و رفاهی دریافت کنید. دو میلیون و 700 هزار خانوار ایرانی تحت پوشش کمک های اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل به هفت میلیون و 100 هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: توسعه سامانه مربوط به فهرست الکترونیکی کالا (سامانه اعتباری) نیز در دستور کار قرار گرفت. در دوره قبل روی این سیستم کار شد و به روند کار سرعت دادیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شد.

جزئیات توزیع کاتالوگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات ابلاغ لایحه الکترونیکی گفت: قانونگذار در بودجه سال 1401 دولت را موظف کرد در ازای حذف ارز ترجیحی این لایحه به مردم یارانه پرداخت کند و به افراد یارانه پرداخت کند. . آن زمان زیرساخت ها آماده نبود. البته قانونگذار اشاره کرد که کالابرگ به طرق مختلف قابل توزیع است که برای آن مقرر شد یارانه نقدی پرداخت شود و موافقت عمومی نیز خوب بود.

مرتضوی افزود: برای راه اندازی کالابرگ باید زیرساخت هایی را فراهم می کردیم که آماده شده بود و در چهار شهر به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مسئولان استان هرمزگان در نظر داریم طرح را در این استان تحت سامانه اعتبار ملی یا فاکتور الکترونیکی راه اندازی کنیم، گفت: استفاده از این گزینه 100 درصد اختیاری است و یارانه بگیران می توانند زودتر از موعد مقرر یارانه را واریز کنند. تاریخ نهایی، با استفاده از مبلغی که پول آنها در کارت آنها تعبیه شده است، می توانند از 11 کالای مشخص شده انتخاب و خرید کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در واقع مردم می توانند قبل از واریز یارانه نقدی کالا را خریداری کنند و در صورت عدم تمایل همزمان با سایر قسمت های یارانه به حساب آنها واریز می شود. کشور. همانطور که گفته شد این گزینه کاملا اختیاری است و نیازی به خرید کالا نیست. این فرصتی است تا بتوانند این 11 خودکار را از فروشگاه های استان خریداری کنند و امیدواریم هر چه زودتر از هرمزگان شروع کنیم و به استان های دیگر برسیم.

مرتضوی گفت: این طرح در حال حاضر آزمایشی است و محدودیتی برای قیمت تمام شده کالا وجود ندارد.

وی افزود: پس از ارزیابی های انجام شده در صورت پسند مردم طرح در سطح ملی اجرا می شود. پلتفرم ها آماده است و ما به تامین منابع ادامه می دهیم و به محض تامین منابع، با در نظر گرفتن اینکه تست های مختلفی انجام شده است، کار اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

200 هزار میلیارد کمک دولتی به صندوق های بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود به چالش های پیش روی صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: عدم تعادل منابع و هزینه ها یکی از چالش های اساسی پیش روی صندوق هاست. کاهش نرخ حمایت از صندوق ها بسیار کاهش یافته است. نسبت مودیان و مستمری بگیران بسیار پایین است و شاهد کمک 200 هزار میلیارد تومانی به صندوق ها بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید