ساده ترین راه استعلام و پرداخت خلافی خودرو (تابستان 1401)


ساعت: 18:46
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855188

تخلف خودرو شامل تمام جریمه هایی است که تاکنون مرتکب شده اید و پرداخت نکرده اید. مجازات هایی مانند سرعت غیرمجاز، ورود ممنوع، دور زدن، نداشتن کمربند ایمنی، نداشتن مدارک لازم و …. از جمله تخلفاتی است که اکثر رانندگان مرتکب می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پلیس خودروی شما را توقیف کرد و به دلیل تخلف مدرسه به پارکینگ برد. یکی از مهمترین مدارکی که باید نشان دهید، سند خلافی خودرو است.

شما هم تخلف خودروی خود را به عهده می گیرید و فکر می کنید که جریمه ندارید و مبلغ آن به 100000 تن می رسد. اما شما یک میلیون یا بیشتر دریافت می کنید.

به جز جایی که فکر می کنید مرتکب چنین جنایاتی شده اید، در نهایت باید هزینه آن را بپردازید. اما چون مبلغ بسیار زیاد است، نمی توانید آن را یکجا پرداخت کنید.

در آن لحظه فکر می کردید که چه کار کنید؟ در چنین شرایطی بهترین راه حل پرداخت اقساطی خودرو است. اما شرایط این روش چیست و تخلفات اقساط این روش چگونه قابل پرداخت است؟ اینها سوالاتی است که در زیر به طور کامل به آنها پاسخ داده ایم. پس حتما این مقاله را بخوانید.


ebaecad2 d467 419f b6bd b15d4fc55bd2 خبر خاکستری

خلافی خودرو چیست؟

تخلف خودرو شامل تمام جریمه هایی است که تاکنون مرتکب شده اید و پرداخت نکرده اید. مجازات هایی مانند سرعت غیرمجاز، ورود ممنوع، دور زدن، نداشتن کمربند ایمنی، نداشتن مدارک لازم و …. از جمله تخلفاتی است که اکثر رانندگان مرتکب می شوند. البته همه جریمه دارند. اگر جریمه ها را پرداخت نکنید، به تدریج جمع می شوند.

ذکر این نکته ضروری است که میزان خسارت بیش از 3 میلیون خودرو باعث انتقال خودروی شما به پارکینگ می شود. ضمناً در صورت عدم پرداخت جریمه های تسلیم و توقیف در عرض 60 روز دو برابر می شود.

پس یکی از مهمترین دلایل جریمه شدن خودروی شما عدم پرداخت هزینه آن است. بنابراین در صورت پرداخت همزمان، نه تنها جریمه شما دو برابر نمی شود، بلکه تا چند ماه دیگر مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نخواهید بود.

پرداخت جریمه خلافی خودرو به چه معناست؟

احتمالاً تعجب خواهید کرد که آیا امکان پرداخت وجود دارد یا خیر تخلف خودرو آیا به صورت اقساطی هم موجود است؟ وقتی پلیس ماشین را متوقف می کند باید جریمه را به طور کامل پرداخت کند، پس پرداخت اقساط برای چیست؟

درست است که مبلغ باید به طور کامل در زمان تسویه پرداخت شود; اما می توانید قبل از اینکه برای شما اتفاق بیفتد آن را متوقف کنید. به این ترتیب دیگر با چنین مبلغ بالایی مواجه نخواهید شد.

نصب خلافی خودرو مانند سایر پرداخت های اقساطی است. به عبارت دیگر، به جای پرداخت کامل مبلغ، هر ماه بخشی از جریمه را بازنشانی می کنید.

روش های پرداخت حق بیمه تخلفات خودرو

برای پرداخت اقساط انواع تخلفات خودرو دو روش وجود دارد:

  • پرداخت از طریق دستگاه دستگاه خودپرداز
  • پرداخت از طریق سایت راهور

همچنین در بالا نوشتیم که تفاوت این نوع پرداخت معوق با بقیه این است که می توانید هر بار یکی از جریمه های مورد نظر را پرداخت کنید. در واقع هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. اکنون به نحوه واریز مبلغ جریمه خودرو می پردازیم.

نحوه پرداخت اقساط خسارت خودرو

به گزارش بیمه دات کام، نحوه پرداخت اقساط یا درخواست خلافی خودرو صرف نظر از اینکه کدام روش را انتخاب کنید با کد ملی متفاوت خواهد بود.

با روش اینترنتی ابتدا باید به سایت راهور به آدرس thinkplus-peace.ir که باید انجام شود. روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی در وسط صفحه کلیک کنید. ابتدا باید خلافی خودروی خود را استعلام کنید و سپس امکان پرداخت آن وجود دارد.

برای استعلام از طریق سایت راهور از روش بارکد استفاده می شود. هر کارت ماشین نوارهای مشکی در کنار هم دارد که بارکد نامیده می شود و زیر آن چند عدد نوشته شده است.

پس از ورود به صفحه استعلام تخلف، اگر قبلاً در سامانه سخا ثبت نام کرده اید، کافی است کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید.

در صورت عدم ثبت نام، تخلف در محل ظرف چند دقیقه پرداخت خواهد شد. سپس باید بارکد را وارد کنید. سپس میزان تخلف نمایش داده می شود.

در این قسمت می توانید کلیه تخلفات خودرو را به صورت قسطی و یا اقساطی پرداخت نمایید. برای پرداخت اقساط می توان یکی از تخلفات را انتخاب و سپس پرداخت کرد.

به عنوان مثال، اگر نمی توانید بیش از 200000 تن پرداخت کنید، تخلفاتی را انتخاب کنید که بیش از مبلغ جریمه نباشد. پس از انتخاب، جریمه های مورد نظر شما پرداخت خواهد شد.


e5bc082a dd37 40a3 a8f9 9f422f901f44 خبر خاکستری

برای پرداخت قسط خلافی خودرو چه اطلاعاتی لازم است؟

زمانی که جریمه می شوید، حداقل 24 ساعت طول می کشد تا اطلاعات تخلف در سایت راهور منتشر شود.

در این صورت توصیه می شود سه روز بعد به سایت مراجعه کرده و پرداخت را ادامه دهید. تنها چیزی که باید به صورت اقساطی پرداخت کنید یک عدد بارکد و یک کارت بانکی است. بقیه به صورت خودکار انجام خواهد شد.

پرداخت اقساطی خودرو برای کسانی که به دلایلی جریمه های قبلی خود را پرداخت نمی کنند گزینه بسیار خوبی است.

اکنون که قصد دارند، مبلغ افزایش یافته و به همین دلیل نمی توانند آن را به طور کامل پرداخت کنند. بهترین سناریو در اینجا استفاده از پرداخت اقساطی است.

البته در نظر داشته باشید که برای نظافت خودرو نه تنها باید خلافی خودرو را ریست کنید، بلکه باید بیمه نامه معتبری نیز داشته باشید. اگر تاریخ انقضای بیمه خودرو شما صفر است، همین الان آن را تمدید کنید تا در مراحل ترخیص مشکلی نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید