افزایش 97 درصدی وام احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان / بندر چابهار. ساده ترین راه برای دسترسی کشورهای آسیای مرکزی به آب های آزاد


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815660

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

عطاوله اکبری از افزایش 97 درصدی اعتبارات احداث بزرگراه و راه های اصلی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاوله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: از ابتدای امسال 550 میلیارد تن اعتبار برای ساخت بزرگراه ها و راه های اصلی استان اعطا شده است که 279 میلیارد تن است. بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. حدود 97 درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: 120 کیلومتر بزرگراه و بیش از 40 کیلومتر راه اصلی با اعتبارات تخصیص یافته در محدوده تحت پوشش این اداره کل در حال ساخت است.

افسر راهداری توسعه و پیشرفت هر منطقه را مورد بررسی قرار داد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته در تخصص اعتباری تا پایان اسفند 50 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری می رسد. همچنین تا پایان امسال عملیات اجرایی ساخت 27 کیلومتر از مسیر دوم در محور زابل – زاهدان و 15 کیلومتر از مسیر دوم در محور زاهدان – میرزاوه آغاز می شود.

اکبری گفت: در حال حاضر آسان ترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد جهانی از طریق سیستان و بلوچستان و بندر چابهار است که مزیت تجاری بسیار مطلوبی را برای استان و آن کشورها فراهم کرده است.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت ترانزیتی محورها، ایمنی سفر و کاهش تصادفات به ویژه توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمل و نقل جاده ای به ویژه احداث بزرگراه ها در دستور کار قرار دارد که نتیجه مطلوب آن دو برابر شدن راه ها است. اعتبارات در سال 1400. مشاهده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه کمی و کیفی راه ها و راهداری ها در هر جامعه یکی از الزامات اساسی رفاه است، لذا برای ترغیب این مهم تلاش جهادی برای رسیدگی به راه ها می باشد. و بزرگراه های منتهی به آن به حد مطلوب رسید و در نتیجه به توسعه کلی استان کمک کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید