اراده ایران گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آسیای مرکزی است


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809990

وی گفت: اراده ایران گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز یکشنبه در دیدار با سردار عمر زکاف، معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان، ظرفیت‌های گسترده همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، حمل‌ونقل و… انرژی و گردشگری . . وی خاطرنشان کرد و گفت: امروز اراده سیاسی دو رئیس جمهور مبتنی بر توسعه همه جانبه و تعمیق روابط است و مصمم هستیم با فعال کردن همه فرصت ها گام های بلندی در جهت شکوفایی و توسعه هر دو کشور برداریم. “

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: توانمندی ها و ظرفیت های مشترک دو کشور می تواند در راستای تامین منافع دو ملت و ملت های منطقه باشد. ایران قصد دارد روابط همه جانبه خود را با کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان گسترش دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با اشاره به اشتراکات ریشه‌دار تاریخی و فرهنگی ایران و ازبکستان، بر تقویت روابط و تعاملات فرهنگی دو ملت تاکید کرد و آن را زمینه‌ای مناسب برای توسعه همکاری‌های تهران – تاشکند در سایر زمینه‌ها دانست.

سردار عمرزاکوف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان گفت: تاشکند بلافاصله پس از دیدار روسای جمهور دو کشور در ترکمنستان، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را آماده کرده است. مقامات ارشد اقتصادی و فعالان بخش خصوصی در این سفر با من هستند تا راه های اجرای نقشه راه کلی برای توسعه روابط را بررسی و نهایی کنند.

معاون نخست وزیر ازبکستان با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده است، گفت: تاشکند در زمینه های مختلف از جمله توسعه روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و ترانزیت و فرهنگی حل و فصل است. به دنبال تعمیق هر چه بیشتر روابط با تهران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید