ثبت قطعی 52 میلیارد تن بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812750

این را رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر تربت حیدری اعلام کرد.

جهانشیری گفت: از مجموع 182 میلیارد تومان بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر، در نهایت پس از جلسات متعدد و رایزنی با یکی از نمایندگان مجلس، 52 میلیارد تومان برای تسویه در بانک ثبت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; مهدی جهانشیری رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر تربت حیدریه ظهر امروز در نشست خبری گفت: حیدریه به بانک شهر برای تصفیه نهایی شد.

وی افزود: امسال کل بدهی بانک مرکزی برای بانک شهر در سراسر کشور 106 میلیارد تن بود و 100 شهرداری بزرگ در نوبت جذب این وام بودند، اما با کمک نمایندگان مجلس و نگرانی هایی که شهر داشت. دولت 52 میلیارد تن بابت بدهی شهرداری تربت حیدری به بانک شهر در نهایت ثبت شد.

جهانشیری افزود: در این ثبت نام بدهی و نظافت، سپاه تربت حیدریه کار برجسته ای انجام داده که شهرداران و شوراهای شهر قبلی انجام نداده اند، ضمن اینکه از دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور نیز در کنار این سپاه قدردانی می کنیم. حرکت کنید.


افزایش 100 درصدی بودجه شهرداری تربت حیدری در سال آینده

جهانشیری. وی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری تربت حیدری در سال آینده 344 میلیارد تن است که 120 میلیارد آن برای دریافت تجهیزات دو فعالیت است.

وی گفت: 20 میلیارد تن از این تسهیلات برای راه اندازی کارگاه تولید قطعات بتنی و 100 میلیارد تن دیگر نیز برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می یابد.

عضو شورای شهر تربت حیدری افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی با خرید 30 دستگاه مینی بوس، چهار دستگاه اتوبوس و نوسازی تعدادی از اتوبوس ها به روز می شود.

وی افزود: از مجموع 100 میلیارد تن تسهیلات ناوگان حمل و نقل، نیمی از آن توسط دولت و تنها 50 میلیارد تن توسط شهرداری تربت حیدری در مدت چهار سال پرداخت می شود.


برنامه راهبردی و عملیاتی فعلی شهرداری بر اساس واقعیت نیست و ما آن را قبول نداریم

فرخ تبار شهردار تربت حیدریه با انتقاد از برنامه راهبردی و عملیاتی فعلی شهرداری گفت: اگر بخواهیم محافظه کارانه برنامه ریزی کنیم شهر پیشرفت نمی کند و اصلا این برنامه راهبردی فعلی را قبول نداریم.

وی گفت: در حالی که 344 میلیارد تن برای بودجه سال آینده در نظر گرفته شده بود، در برنامه فعلی بودجه سال 1404 شهرداری 289 میلیارد تن برآورد شده است، بنابراین با تیم تخصصی جدید برنامه راهبردی و عملیاتی به روز می شود و بر اساس آن تدوین می شود. واقعیت، زیرا با این برنامه فعلی عملاً به جایی نخواهیم رسید.

شهردار تربت حیدریه در خصوص بدهی به بانک شهر گفت: نزدیک به یک دهه است که ادامه دارد.

وی گفت: خانه‌های فرسوده «غیر تاریخی» که در اثر کوچک‌ترین زلزله و بارندگی‌های شدید متروک و ناامن شده بودند، نیاز به ساماندهی داشتند و آنچه در جریان بازسازی مطرح شد به این معناست که این تغییرات به این صورت نیست که ساکنان نیاز به کوچ کنند. محله احیا شود و ساکنان در همان محل بمانند و با ایجاد تسهیلات بانکی و خدمات مختلف پولدار شوند.

فرخ تبار گفت: این اقدام ایده خوبی است و به دلیل نداشتن منابع مالی شهرداری ها، کارهای بزرگ کمی سخت می شود، بنابراین آنچه که بیش از حد به این افکار لطمه می زند، عدم ثبات حاکمیت در بدنه شهر براساس سلیقه یا نوع است. ما شاهد این سلسله تغییرات و مشکلات هستیم.

وی گفت: بر این اساس برای تسویه بدهی با بانک شهر استفاده از “ز” را در اولویت قرار دادیم که با تلاش نماینده مجلس در تهران و دغدغه های مسئولان شهری علیرغم اینکه 100 شهرداری در این زمینه بودند. انتظار برای 106 میلیارد تن، 25 میلیارد تن برای ثبت نهایی و 27 میلیارد تن دیگر شنبه هفته آینده نهایی می شود و در مجموع 52 میلیارد تن از میزان بدهی شهرداری به بانک شهر کاسته می شود.

فراک تبار افزود: شهرداران و رهبری قبلی برای تسویه این بدهی تلاش کردند اما به نتیجه بودجه و توزیع نرسیدند بنابراین با تلاش نماینده شهرستان ظرفیت این بدهی با کارآمدی معاونت مهندسی سپاه افزایش یافت. در شهرستان.همچنین در تهران ارزشمند بود.


بدهی 300 میلیارد تنی دستگاه های دولتی به شهرداری تربت حیدری / تحقق 96 درصدی بودجه شهرداری در سال جاری

جهانشیری عضو شورای شهر تربت حیدریه گفت: دستگاه های دولتی بزرگ ترین بدهکار شهرداری تربت حیدری هستند که با به روز رسانی که اوایل سال آینده انجام می شود به 300 میلیارد تن می رسد.

وی گفت: ممیزی از سال 85 در شهرک تربت حیدریه انجام نشده است و با راه اندازی آن در سال آینده درآمدی نصیب شهرداری می شود و این ممیزی حتی تابلوهای فروشگاه ها را نیز در بر می گیرد که به پیمانکاران سپرده می شود.

جهانشیری گفت: بودجه شهرداری در سال جاری 175 میلیارد تن بوده که تا 22 مردادماه امسال تنها 15 درصد آن محقق شده و اکنون این بودجه در 20 اسفند به 96 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید