ثبت نام داوطلبان 120000 شغل در سامانه کاریابی


ساعت: 19:28
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808199

وزیر کار از ثبت نام داوطلبان برای بیش از 120 هزار شغل در سامانه کاریابی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله عبدالملکی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته مددکاری امام خمینی (ره) گفت: یکی از حلقه های مفقوده مهم در حوزه اشتغال «آموزش های مهارتی» است.

وی تاکید کرد: امروز اولین روز از چهارمین گام دوم انقلاب اسلامی است و امیدواریم در چهل سال دوم شاهد تمدن اسلامی باشیم.

وزیر تعاون، رفاه اجتماعی و رفاه اجتماعی افزود: مردم رایج ترین واژه در فرمایشات امام خمینی (ره) بودند و ما در وزارت مردم رکن اصلی خدمات مردم محور را پیش بینی کردیم.

عبدالملکی با بیان اینکه در حال حاضر زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد از حدود هشت ماه به سه روز کاهش یافته است، افزود: در 9 ماهه امسال 4 هزار و 165 موافقت نامه به طور کلی 424 درصد برای متقاضیان تاسیس فنی افزایش داشته است. و هنرستان ها برون سپاری شده است.

وی گفت: اکوسیستم ملی اشتغال بستری است که همه مولفه های مرتبط با اشتغال را هماهنگ می کند. تاکنون 71 دستگاه دولتی و دولتی در این اکوسیستم مستقر هستند و بیش از 180 رشته شغلی در این حوزه فعالیت های لازم را آغاز کرده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: داوطلبان تاکنون بیش از 120 هزار شغل در سامانه کاریابی ثبت نام کرده اند.

رئیس شورای عالی کار افزود: در دوره جدید و در چارچوب نظریه ملی بوم شناسی اشتغال، تشکل های مرتبط به عنوان حلقه های این حوزه مهم تعریف شده و مهارت در این زمینه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اشتغال محرومان اولویت اول همه برنامه های اشتغال و اقتصاد کشور است، گفت: اشتغالی در آن وجود نداشت، این نیز محسوس است.

عبدالملکی افزود: یکی از کارهای انجام شده در قالب مهارت آموزی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری، برگزاری نمایشگاه مشاغل مهارت محور با سرمایه گذاری کم در استان های سراسر کشور است.

وی افزود: نیروی کار ماهر از این پس دغدغه اشتغال در کشور را نخواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کمیته حمایت در سال آینده مسئولیت استخدام 500 هزار نفر با افراد کمتر را بر عهده خواهد داشت. اگر به بازار کار و بحث اشتغال با سرمایه گذاری کم نگاه کنیم، این امر شدنی است.

عبدالملکی افزود: امیدواریم با امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته مددکاری امام خمینی (ره) تا قبل از پایان سال در این زمینه به نتیجه برسیم؛ زیرا معتقدیم که وجود دارد. قوی ترین برنامه اشتغال افراد کم درآمد در حوزه کمیته های حمایتی است.

سید مرتضی بهتیاری رئیس کمیته امداد نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، ماموریت اصلی کمیته امداد در سال آینده ایجاد 500 هزار شغل برای مددجویان و دهک های پایین جامعه است.

وی با اشاره به لزوم تخصیص تسهیلات متناسب با این رسالت مهم در مجلس شورای اسلامی، افزود: برنامه ما این است که تا جامعه هدف برنامه تسهیل اشتغال کار و مهارت نداشته باشد وام کاری ندهیم.

بختیاری به ارائه بسته توانمندسازی مددجویان در قالب تفاهم نامه با وزارت تعاون اشاره کرد و ادامه داد: ارائه مشاوره و راهنمایی در زمینه کار و استعدادیابی به جامعه هدف تا مرحله انتخاب شغل.

رئیس کمیته امداد از آمادگی این سازمان برای همکاری با 6000 آموزشگاه آزاد و 640 مرکز دولتی برای حرفه آموزی مددجویان خبر داد و گفت: و کسب درآمد پایدار.

وی گفت: این تفاهم نامه قابلیت تبدیل شدن به یک طرح ملی را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید