ثبت نام در سامانه املاک و اسکان الزامی است


ساعت: 09:52
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880700

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ساماندهی مشاوران املاک، قراردادهای مسکن زیرزمینی را مدیریت می کنیم، گفت: تعیین سقف افزایش اجاره بها در بازار تا حدودی کنترل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن گفت: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بسیار سخت و برنامه ریزی طولانی است.

وی با بیان اینکه تخصیص زمین برای یک میلیون و 400 هزار واحد باقی مانده مشخص شده است، افزود: در نهضت ملی مسکن برخلاف مسکن مهر، فضای سبز و تراکم بسیار متفاوت است و کیفیت همه واحدها افزایش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه 190 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده و بیشتر این واحدها در قالب تعاونی بوده و این تعاونی ها توسط مدیران ناکارآمد اداره می شد، گفت: تیمی برای مقابله با این مشکل در نظر گرفته شده و برنامه و بودجه برای این امر در نظر گرفته شده است. طبق قانون تهیه شده است قسمت سایت را بررسی کردیم و تا پایان سال تکمیل می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 7 تا 8 میلیون مستاجر در کشور داریم، افزود: گزارش ها نشان می دهد که اعمال نرخ 25 درصدی اجاره بها و پرداخت تسهیلات می تواند این بازار را تا حدودی کنترل کند و بخش قابل توجهی از نابرابری کاهش می یابد.

قاسمی از معرفی 100 هزار نفر در بانک ها برای دریافت وام سپرده مسکن خبر داد و بیان کرد: این کار برای اقشار کم درآمد موثر است. از سوی دیگر سازمان مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است. قراردادهای زیرزمینی به طور کامل مدیریت می شود و تمام واحدهایی که خالی هستند و در قالب قراردادهای زیرزمینی بودند مدیریت و کنترل می شوند.

وی با یادآوری اینکه 2 میلیون نفر در سامانه املاک و مسکن خود اظهاری کرده اند افزود: سال گذشته این سامانه هک شد و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون همه افراد باید در این سامانه ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام، طبق قانون نباید خدمات بانکی ارائه شود و تمامی ثبت نام مدارس باید با ثبت اطلاعات در این سامانه انجام شود. این سیستم یک زیرساخت اصلی و اساسی است که تاکنون کمتر دستگاهی به اتصال به آن توجه کرده است.

وی گفت: تاکنون اطلاعات 62 میلیون نفر در سامانه املاک و مسکن داریم و برای همه این متقاضیان پیامک ارسال می شود. طی چند ماه گذشته 600 هزار واحد مسکونی خالی را شناسایی کرده ایم که این واحدها وارد سازمان امور مالیاتی شده اند و تنها 60 نفر اعتراض داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید