ثبت نام سفارش کتاب های درسی تا 31 شهریور ادامه دارد


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895638

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش اعلام کرد: مراحل ثبت نام کتب درسی تا 10 شهریور ادامه دارد و خانواده های دانش آموزانی که ثبت نام و سفارش کتب درسی را تکمیل نکرده اند، در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و سفارش کتاب اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد: جمعیت آماری دانش آموزان در سال تحصیلی 1402-1401 حدود 15 میلیون و 900 هزار نفر است که از این تعداد بیش از 14 میلیون و 700 هزار نفر ثبت سفارش کتاب درسی و یک میلیون و 200 هزار دانش آموز هنوز ثبت نام نکرده اند. از کتاب ها و خانواده ها، والدین و مدیران مدارس انتظار می رود اقدامات لازم را برای تکمیل این فرآیند انجام دهند.

البته بر اساس هماهنگی های انجام شده توزیع کتاب های سفارشی 14 میلیون و 700 هزار دانش آموز آغاز شده است و از دهم شهریور مدارس طبق برنامه زمانی که برای کتاب ها در نظر گرفته اند تا 31 مهرماه کتاب ها را به دانش آموزان تحویل می دهند. در سپتامبر اقدام کنند.

مراحل سفارش کتاب درسی تا 10 شهریور ادامه دارد و خانواده دانش آموزانی که ثبت نام نکرده اند و کتاب های درسی سفارش داده اند، در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و سفارش کتاب اقدام کنند. لازم به تاکید است که تعداد کتب درسی چاپی بیش از جامعه آماری دانش آموزان است و کمبودی در کتب درسی وجود نخواهد داشت.

قیمت کتاب های درسی ۲۲ درصد افزایش یافت

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تمام تلاش خود را برای حفظ قیمت کتاب در پایین ترین سطح نسبت به سال گذشته به کار گرفته و از این رو قیمت کتاب نسبت به سال گذشته به طور متوسط ​​۲۲ درصد افزایش داشته است. یارانه دولتی اختصاص یافته به مقاله کتاب درسی سال تحصیلی 1402-1401 که توسط دولت در سال گذشته تخصیص داده شده است معادل 50 میلیون دلار با نرخ ارز ترجیحی و مبلغ اختصاص یافته 1.167 میلیارد ریال است که صرف خرید کاغذ محلی و کاهش قیمت کتاب درسی شد.

قرارداد خرید 5 هزار تن رول کاغذ 70 گرمی در کشور

در این راستا سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دو تفاهم نامه با شرکت های داخلی برای تهیه و تولید کاغذ و مقوای کتاب درسی منعقد کرده است. برای سال تحصیلی 1402-1401 قرارداد خرید 5 هزار تن رول کاغذ 70 گرمی در کشور منعقد شد که تماماً در آن سال تحویل و در چاپ کتاب استفاده می شد که معادل 11 درصد است. کاغذ مورد نیاز برای کتاب های درسی

دیدگاهتان را بنویسید