سفارش کتاب های درسی تا 31 شهریور ادامه دارد


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896432

روند سفارش کتاب های درسی تا 31 شهریور ادامه دارد و لازم است خانواده های باقی مانده هر چه سریعتر نسبت به سفارش کتاب های درسی فرزندان خود اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، امسال 14 میلیون و 700 هزار دانش آموز از 15 میلیون و 900 هزار دانش آموز از 1 میلیون و 200 هزار دانش آموز باقیمانده کتاب درسی سفارش داده اند که هنوز در مقایسه با ثبت نام نکردن کتاب ها؛ وی از آنها خواست تا در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر این اساس روند سفارش کتاب های درسی تا 31 شهریور ادامه دارد و خانواده های باقی مانده موظف هستند در اسرع وقت نسبت به سفارش کتاب های درسی فرزندان خود اقدام کنند.

همچنین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرده است که توزیع کتب درسی به مدارس انجام شده و با توجه به اینکه تعداد کتب درسی چاپی بیش از جمعیت دانش آموزان است، امسال کمبود کتب درسی نخواهیم داشت.



نحوه سفارش و توزیع کتاب های درسی چگونه است؟

سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی 1402-1401 برای کلیه مقاطع تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و به دو صورت انفرادی یا گروهی انجام می شود.

والدین دانش آموزان می توانند به صورت انفرادی با تماس با سامانه فروش و توزیع مواد درسی در قسمت سفارشات دوره ای دانش آموزان، بسته مطالعاتی مورد نیاز خود را درخواست کرده و هزینه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانشجو، «نام کاربری» و شش رقم سمت راست شماره سریال کارت شناسایی دانشجو، «رمز ورود» به سامانه است.

در روش گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به قسمت سفارش انبوه کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه و کتاب های درسی را به صورت جمعی سفارش می دهند.

کتب درسی دانش آموزان دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه شاخه های فنی و حرفه ای، مقطع کاردانی، رشته معارف اسلامی و کتب تکمیلی دوره اول متوسطه برای دانش آموزان تیزهوش از طریق مدرسه ای که در آنجا توزیع می شود. آنها تحصیل کرده اند که در دستور دانش آموز مشخص شده است. دانش آموز یا والدین دانش آموز موظفند فقط مبلغ کتاب درسی معادل قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) را پرداخت کنند. لذا دریافت وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتب درسی، امکان کنترل ثبت سفارش کتب درسی توسط دانش آموزان از طریق سامانه وجود دارد. لذا درخواست پرینت فرم سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید