ثروتمندترین مرد جهان در این خانه زندگی می کند! / عکس

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین مرد جهان، قبلاً در پادکستی گفته بود که صاحب یک خانه مدولار 34 متری Boxabl در تگزاس به قیمت 50000 دلار است. اما طراحی خانه های باکسبل چیست و چه ویژگی هایی دارند؟

ایلان ماسک از خانه ساخته شده توسط استارتاپ Boxabl به عنوان خانه موقت و نه دائمی خود استفاده می کند. با این حال، اقامت ثروتمندترین مرد جهان در یک خانه کوچک با قیمت فوق العاده پایین (برای شخصی مانند ایلان ماسک) جالب است.

خانه 34 متری ایلان ماسک

خانه مدولار Boxabl که با نام Casita شناخته می شود، یک خانه پیش ساخته 34 متر مربعی با قیمت 49500 دلار است. در اواخر سال 2021، این استارت آپ اعلام کرد که یک خانه Casita در بوکا شیکا، تگزاس برای مشتری با هویت فوق سری نصب کرده است. بوکا چیکا محل پرتاب موشک های اسپیس ایکس است.

باید توجه داشته باشیم که عکس های این مقاله مستقیما خانه ایلان ماسک را نشان نمی دهند، بلکه خانه ای شبیه به خانه تسلا و مدیرعامل اسپیس ایکس را مشاهده می کنید. در واقع شما با خانه Casita که ایلان ماسک مالک آن است و به طور موقت از آن استفاده می کند، آشنا می شوید.

ثروتمندترین مرد جهان در این خانه زندگی می کند!  / عکس

تصویر قبلی Boxabl را نشان می دهد که یک Casita را در فاصله 560 کیلومتری از Gigafactory تسلا به SpaceX تحویل می دهد. در حالی که این استارت آپ مستقیما تایید نکرده است که ماسک خانه را خریده یا در آن زندگی می کند، اما مستعد شایعات مبتنی بر آن است.

ماسک ابتدا زندگی در چنین خانه کوچکی را انکار کرد و گفت در عوض در خانه کوچک دیگری در جنوب تگزاس زندگی می کرد. اما در جولای 2022، ثروتمندترین مرد جهان تایید کرد که مالک یکی از خانه های Boxabl است و از آن به عنوان مهمان خانه یا خانه موقت استفاده می کند. او همچنین گفت که در آنجا تولد دارد.

ساخت خانه کازیتا

تقریبا تمامی قسمت های کازیتا اعم از آشپزخانه، حمام و لوله کشی و همچنین سیستم تهویه در کارخانه تکمیل شده و سپس به مشتری تحویل داده می شود. بنابراین وقتی کازیتا به مقصد می رسد، تنها چند ساعت طول می کشد تا بسته بندی شود و سپس روی زمین قرار گیرد. Casita از فولاد، بتن، عایق فوم و پانل های چند لایه ساخته شده است. بنابراین به اندازه کافی قوی است که در برابر طوفان، برف و سیل مقاومت کند.

به جای یک ساختمان پیش ساخته معمولی، ساختمان های 6×6 متری را می توان به یکدیگر متصل کرد تا ساختمان بزرگتری را در اختیار مشتری قرار دهد. البته Boxabl در آینده خانه های بزرگتری خواهد ساخت و نیازی به چیدن واحدهای کوچکتر روی هم نخواهد بود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر 120000 مشتری با پرداخت مبلغی در لیست انتظار دریافت این خانه هستند و البته اکثر آنها بیش از یک واحد می خواهند. یکی از دلایل افزایش تقاضا برای این خانه ها ظاهرا به شایعه خرید آنها توسط اسپیس ایکس و ایلان ماسک مربوط می شود. ارزش پول پرداخت شده به Boxabl برای رزرو این خانه ها به بیش از یک میلیارد دلار می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید