ثروتمندترین مرد جهان نیز افسرده است. ایلان ماسک چه دارویی مصرف می کند؟

ثروتمندترین مرد جهان نیز افسرده است.  ایلان ماسک چه دارویی مصرف می کند؟

طبق گزارش ها، ایلان ماسک تنها یکی از چندین مدیر عامل دره سیلیکون در آمریکا است که از روانگردان استفاده می کند. طبق گزارش روز سه‌شنبه وال استریت ژورنال، ایلان ماسک به برخی از همکارانش گفته است که از دوز پایین داروی کتامین برای درمان افسردگی استفاده می‌کند و همچنین دیده شده است که این دارو را به صورت تفریحی مصرف می‌کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، که با ثروت خالص 224 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است، کمتر از دو ساعت پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال، در توییتی درباره استفاده از کتامین برای درمان افسردگی نوشت. به گفته بنیاد الکل و مواد مخدر، کتامین یک “داروی گمراه کننده” است که می تواند حواس بینایی و شنوایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین “حس جدا شدن از واقعیت” را ایجاد کند. [فردی و محیطی]بودن

طبق گزارش ها، ایلان ماسک تنها یکی از چندین مدیر عامل دره سیلیکون در آمریکا است که از روانگردان استفاده می کند.

طبق گزارش ها، ایلان ماسک از دوزهای کمی کتامین برای درمان افسردگی استفاده می کند و همچنین در مهمانی ها دوز کامل دارو را مصرف می کند.

طبق گزارش روز سه‌شنبه وال استریت ژورنال، ایلان ماسک به برخی از همکارانش گفته است که از دوز پایین داروی کتامین برای درمان افسردگی استفاده می‌کند و همچنین دیده شده است که این دارو را به صورت تفریحی مصرف می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، که با ثروت خالص 224 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است، کمتر از دو ساعت پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال، در توییتی درباره استفاده از کتامین برای درمان افسردگی نوشت.

ماسک در اولین ساعات صبح سه‌شنبه در توییتر نوشت: «افسردگی در ایالات متحده بیش از حد تشخیص داده می‌شود، اما برای برخی افراد واقعاً به شیمی مغز مربوط می‌شود». [آن‌ها] بستگی دارد به هر حال، تبدیل افراد به زامبی با SSRI قطعا اغلب اتفاق می افتد. طبق آنچه که من با دوستانم دیدم، کتامین اگر گهگاهی استفاده شود گزینه بهتری است.

به گفته بنیاد الکل و مواد مخدر، کتامین یک “داروی افسردگی” است که می تواند حواس بینایی و شنوایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین “حس جدا شدن از واقعیت” را ایجاد کند. [فردی و محیطی]بودن

این دارو معمولاً از نظر پزشکی به عنوان بی حس کننده استفاده می شود، اما می توان آن را به صورت غیرقانونی به عنوان روانگردان مهمانی نیز استفاده کرد. این دارو معمولاً به صورت پودر سفید، محلول مایع یا قرص موجود است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده رسماً کتامین را برای درمان مشکلات روانی تأیید نکرده است، اما بیش از یک دهه است که برخی از متخصصان پزشکی این دارو را برای برخی از بیماران تجویز می کنند.

مدیران و روانشناسان دره سیلیکون

وال استریت ژورنال به نقل از افراد آگاه گزارش داد که سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، “قارچ سیلوسایبین” نیز مصرف کرده است. شرکت رسانه ای Insider قبلا گزارش داده بود که آقای برین تابستان گذشته در یک مهمانی در لس آنجلس شرکت کرده بود که ظاهراً قارچ های روانگردان مصرف می شد و ظاهراً او به طور کلی به داروهای روانگردان علاقه نشان داد.

به طور مشابه، اعضای شرکت سرمایه‌گذاری Funders Fund مستقر در سانفرانسیسکو که در شرکت‌های بزرگی مانند SpaceX، Airbnb و Spotify سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در زمینه روان‌گردان‌ها فعالیت می‌کنند.

«Microdosing» یا مصرف مقادیر بسیار کمی از دارو، به یک روش رایج در سیلیکون ولی تبدیل شده است، زیرا به نظر می رسد مدیران شرکت ها مقادیر کمی از مواد مخدر مانند داروی روانگردان LSD را برای افزایش خلاقیت و تمرکز خود مصرف می کنند. آنها این کار را انجام می دهند.

البته این اثربخشی از نظر علمی ثابت نشده است و استفاده از بسیاری از داروهای روانگردان غیرقانونی است.

تاریخچه مصرف مواد مخدر ایلان ماسک

ماسک در گذشته به دلیل مصرف مواد مخدر با چالش هایی روبرو بوده است. از جمله، این میلیاردر در سال 2022 گفت که او و همه افراد در اسپیس ایکس باید پس از کشیدن علف هرز طی پادکستی با جو روگان در سال 2018 به مدت یک سال آزمایش مواد مخدر می‌شدند.

علاوه بر این، زمانی که مدیرعامل تسلا در مصاحبه ای در سال 2018 اعلام کرد که استفاده از داروی خواب Ambien را آغاز کرده است، اعضای هیئت مدیره تسلا نگران آینده شرکت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید