جاذبه های دیدنی هنگام سفر به شهرهای توریستی جذاب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سفر به استانبول یک تور دیدنی کامل و منحصر به فرد خواهد بود. این شهر تاریخی هر آنچه از یک تعطیلات رویایی انتظار دارید را دارد. جالب است بدانید که استانبول در کنار شهرهای بزرگی مانند لندن، پاریس و مادرید در زمره دیدنی ترین شهرهای جهان قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است. .

شهر استانبول نیز به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا انتخاب شده است و این امر بی دلیل محقق نشده است. زیرا هر گوشه شهر با عتیقه های باشکوه تزئین شده و عمارت های عثمانی تمام شهر را زینت داده است. علاوه بر این، شهر استانبول دارای موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی بسیاری است و حتی کوچه‌های تاریخی و پس‌کوچه‌های شهر به عنوان یک تصویر زیبا مسحورکننده هستند. البته این پایان تاریخ نیست و شهر استانبول نیز بهشتی برای پیروان مد است و وجود مراکز خرید مدرن و متنوع باعث شده تا بسیاری از ایرانیان برای خرید به این شهر سفر کنند و بسیاری از اجناس در تحویل بازارهای ایران از این شهر انجام می شود. .

شهر استانبول از موقعیت جغرافیایی بسیار خاص و حساسی برخوردار است و در چهارراه آسیا و اروپا قرار دارد و به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم می شود. محل گذار این دو قاره تنگه زیبای بسفر است و در اطراف آن منظره زیبایی از دریای سیاه و مرمره وجود دارد. بنابراین در این شهر چهره ای دوگانه از سنت و مدرنیته را می بینید که هنرمندانه با یکدیگر ترکیب شده اند. .

در ادامه با سفر باتو همراه شوید تا از دیدنی های استانبول دیدن کنید .

بازدید از مسجد سلیمانیه

شهر استانبول و تور استانبول دارای تعداد زیادی مسجد و کلیسا است که قدمت چند قرنی دارند و به نوعی هویت تاریخی و فرهنگی این شهر را نشان می دهند. ایاصوفیه با بیش از هزار سال قدمت و مسجد سلطان احمد از شاخص ترین بناهای این شهر برای قرن ها بوده است. اما مسجد زیبا و باشکوه سلیمانیه که گاه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، یکی از زیباترین بناهای این شهر و یادگار دوران حکومت عثمانی است. این بنا به دستور سلطان سلیمان در ارتفاعات منطقه سلطان احمد ساخته شده و بیش از پانصد سال قدمت دارد. مسجد سلطان سلیمان بین سال های 1549 تا 1575 میلادی ساخته شد. توسط معمار معروف آن زمان (سینان). صحن این مسجد مدفن سلاطین بزرگی چون خود سلطان سلیمان و همسرش (خرم سلطان) است و بر روی هر مقبره نمادهای خاصی حک شده که موقعیت و مسلک متوفی را نشان می دهد. البته این بنا در فهرست یونسکو نیز ثبت شده است .

از کاخ زیبای دلمه باغچه دیدن کنید

پیشنهاد می کنیم بازدید از کاخ دلمه باغچه را در اولویت برنامه های خود قرار دهید و با بخشی از فرهنگ و تمدن عثمانی آشنا شوید. این کاخ زیبا در قرن نوزدهم در بهترین نقطه شهر ساخته شده و به قدری باشکوه است که برخی کارشناسان آن را همتراز با کاخ ورسای می دانند. با دیدن این بنا و دیدن عظمت و عظمت آن و تزئینات به کار رفته در دیوارها و سقف ها، شگفت زده خواهید شد. به عنوان مثال در طراحی قسمت هایی از این بنا از چهارده تن آبکاری طلا استفاده شده و تمامی تالارها با فرش های دستبافت نفیس پوشانده شده است. باید اضافه کرد که این کاخ محل سکونت و اداره شش تن از آخرین سلاطین سلسله عثمانی بین سالهای 1856 تا 1924 میلادی بوده است و پس از استقلال این کشور و پایان سلطنت عثمانی، اولین نخست وزیر این کشور ( مصطفی کمال آتاتورک) در این کاخ ساکن می شود. .

بازار بزرگ و بازار ادویه را کاوش کنید

در زیر بهتر است با یکی از جاذبه های دیدنی استانبول که بیشترین تعداد گردشگر را دارد و سالانه میلیون ها بازدیدکننده دارد آشنا شوید. بازار بزرگ و بازار ادویه محل تجمع بیشتر گردشگران به ویژه اروپایی ها است. این بازار توسط عثمانی ها ساخته شده و در طول قرن ها گسترش یافته است .

بازار بزرگ فضایی سنتی و بسیار پر زرق و برق دارد و می توانید ساعت ها بدون توجه به گذر زمان به تفریح ​​بپردازید. البته بهتر است بدانید که قیمت اجناس در بازار بزرگ کمی گران است، زیرا همانطور که گفتیم این بازار محلی برای گردشگران به خصوص اروپایی ها است و طبیعی است که فروشندگان از این موضوع استفاده کنند. فرصت .

به جزیره زیبای کیش سفر کنید

جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مراکز توریستی است که امروزه بیش از پیش مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و نرخ بالای ارز، سفر به کشورهای خارجی چندان سودآور نبود و همزمان با شیوع ویروس کرونا، وضعیت سفر به خارج نیز با چالش مواجه شد. جزیره کیش با وجود طبیعت زیبا و امتیازات فراوان، سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر ایران است. .

این جزیره زیبا در تمام فصول سال دارای جاذبه های منحصر به فرد خود است و در ماه های گرم سال به دلیل دما و رطوبت زیاد دوباره مورد توجه مسافران قرار می گیرد. زیرا برخی از گردشگران برای شنا در آب گرم و برنزه شدن روی ماسه های طلایی و داغ به این سفر می روند و همچنین می خواهند از قیمت پایین تور و بلیط هواپیما نیز بهره ببرند. آنها در طول اقامت خود از پارک آبی اقیانوس و پیاده روی شبانه در سواحل لذت خواهند برد. علاوه بر این، بسیاری از مراکز خرید جزیره این روزها جشنواره های تابستانی برگزار می کنند و قیمت های خود را به شدت کاهش می دهند. .

در ادامه به برخی از جاذبه های این جزیره می پردازیم که در فصل گرم تابستان می توان از آنها لذت برد .

تفریح ​​در پارک آبی اقیانوس

اگر در تابستان مهمان جزیره کیش و تور کیش هستید، پیشنهاد می کنیم ابتدا به پارک آبی اقیانوس بروید و روزی شاد و البته خنک را تجربه کنید. پارک آبی اوشن یک مجموعه تفریحی منحصر به فرد است که در سال 2016 برای جذب گردشگر و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مورد استفاده قرار گرفت. این مجموعه در مدت کوتاهی توانست نظر مخاطبان و مسافران را به خود جلب کند و از همان ابتدا خان با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. .

باید اضافه کنیم که این مجموعه پنج و نیم هکتار مساحت دارد و بیش از سه هزار نفر ظرفیت دارد. علاوه بر این، این مجموعه یکی از بزرگترین پارک های آبی ایران و خاورمیانه است. پارک آبی اوشن باز و مطابق با قوانین اسلامی طراحی شده است و برای بانوان قابل استفاده است. به همین دلیل ساخت ساختمان بلند در اطراف این مجموعه ممنوع است و هواپیماها اجازه پرواز بر فراز حریم هوایی آن را ندارند. .

پارک آبی اوشن یک روز مفرح را برای گردشگران فراهم می کند و تجربه ای بی نظیر خواهد بود و تمامی امکانات رفاهی و سرگرمی را فراهم می کند. همچنین باید اضافه کنیم که این مجموعه مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده و تمامی قطعات و تجهیزات آن توسط یک شرکت معروف کانادایی به نام وایت واتر غرب که معتبرترین تولید کننده تجهیزات بازی پارک آبی در دنیا می باشد ارائه شده است. در این مجموعه شما ساعت ها سرگرم خواهید شد زیرا سیزده جاذبه مختلف وجود دارد که عبارتند از: Pichalop (یکی از هیجان انگیزترین بازی ها)، آدرنالین (امتحان این بازی جسارت زیادی می خواهد)، برکو، زمین بازی، امواج سونامی) ، مجاب، رالی راید، سرسره های مارپیچ، چالاب، رودخانه راشین، آناکوندا، دینگل و در نهایت گرداب آماده سرگرمی شما هستند. این بازی ها تمامی سنین را پوشش می دهند و از امنیت بالایی برخوردار هستند .

باید اضافه کنیم که این مجموعه دارای چهار استخر در اندازه های مختلف است و امکان شنا در سنین مختلف از کودکان تا بزرگسالان را فراهم می کند. علاوه بر این باید اضافه کنیم که در این مجموعه حدود چهارصد نفر مشغول به کار هستند که وظیفه نظافت محل و همچنین خدمات موثر به مشتریان را انجام می دهند. .

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی استانبول ترکیه را از دست ندهید

گشت و گذار در ساحل مرجانی

سواحل زیبای جزیره کیش مکان مناسبی برای تفریح ​​و شب زنده داری است و کافه های ساحلی تا سحر باز هستند. ساحل مرجانی یکی از زیباترین و دیدنی ترین سواحل جزیره است که آرامش بر شما حاکم است و می توانید ساعت ها در این ساحل زیبا قدم بزنید و نوشیدنی های مورد علاقه خود را در کافه های آن سفارش دهید. .

به پاساژ هنرمندان سر بزنید

پیاده رو معروف و زیبای گذر هنرمندان یکی از جالب ترین مکان های گردشگری جزیره است که پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر از آن دیدن کنید. هنگام قدم زدن در این منطقه با مجسمه های زیبایی از مشاهیر ایرانی روبرو می شوید که از معروف ترین آنها می توان به تندیس پروین اعتصامی (شاعر نامدار ایران)، گلم حسین موز (نوازنده و خواننده)، محمدتگی جعفری (علمه و محقق) اشاره کرد. شریف لطفی (نوازنده) .

دیدگاهتان را بنویسید