سمنان تنها نماینده کشور در اتحادیه بین المللی شهرهای توریستی جاده ابریشم است


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913345

حسین موسوی دلازیانی گفت: نمایندگان سمنان به عنوان تنها شهر ایرانی عضو اتحادیه بین المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم در نشست تاشکند ازبکستان شرکت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین موسوی دلازیانی دبیر شورای اسلامی شهر سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرات اظهار داشت: با رسمیت یافتن اتحادیه بین المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم از سال 2017، کشورهایی که به نوعی در مسیر راه ابریشم قرار گرفته اند. این جاده تجاری – گردشگری بسیار مایل به عضویت و همکاری با این اتحادیه هستند و در همین راستا شهر تاشکند ازبکستان نمایشگاه و نشست اتحادیه بین المللی شهرهای توریستی جاده ابریشم را برگزار می کند.

این عضو شورای شهر افزود: بر اساس نامه دریافتی از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مبنی بر حضور سمنان در این جلسه به عنوان تنها شهر عضو از ایران. مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی این اتحادیه بین المللی این موضوع را برای بررسی و اقدام به شورای شهر سمنان ارجاع داد.

وی با بیان اینکه جلسه مذکور از 9 تا 11 آذرماه سال جاری در شهر تاشکند ازبکستان برگزار می شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای شهر مقرر شد محمودرضا ساینا مدیر گردشگری سمنان و بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر در ابتدا به دنبال عضویت سمنان در این اتحادیه برای حضور در این جلسه به عنوان نماینده شهر سمنان بودم.

موسوی دلازیانی با اشاره به اختصاص غرفه ای به شهر سمنان در نمایشگاه بین المللی گردشگری جاده ابریشم که همزمان با اجلاس سران تاشکند برگزار می شود، گفت: با توجه به ضرورت ارائه کشور و فرهنگ منحصر به فرد. و فرصت‌های اقتصادی سمنان به‌عنوان تنها شهر نماینده ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم، تصمیم گرفت که غرفه فوق‌الذکر نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری استان سمنان به سایر کشورهای عضو اتحادیه باشد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه گردشگری ظرفیت خوبی برای رونق بیشتر اقتصادی استان و کشور دارد، گفت: در حال حاضر هدف چین برقراری ارتباط بیشتر اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه بین المللی شهرها در این مسیر است. ابریشم سالانه بیش از 10 هزار دانشجو از کشورهای عضو این اتحادیه برای تحصیل در چین اقدام می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید