جالب و خواص درمانی باشد

جالب و خواص درمانی باشد

روز جدید شوید علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر، دارای خواص بی‌شمار و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است.

شوید علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر، دارای خواص بی‌شمار و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است. شوید نقش آنتی اکسیدانی زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان دارد.

شوید همچنین می تواند کلسترول را کاهش دهد. شوید، اگرچه کالری بسیار کمی دارد، اما در هر 100 گرم مواد مغذی حدود 43 کالری دارد و سرشار از ویتامین A و ویتامین C است. این گیاه همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین B6، آهن، منیزیم و اسید فولیک است.

رازیانه علاوه بر انواع ویتامین ها حاوی مواد طبیعی است، ترکیبات دیگری نیز دارد که خاصیت ضد میکروبی دارند. این سبزی سرشار از کلسیم است و مصرف آن باعث تقویت دندان ها و استخوان ها می شود. از برگ ها و دانه های این گیاه نیز به دلیل خاصیت ضد میکروبی برای عطر و طراوت دهان استفاده می شود.

خواص روغن

روغن رازیانه، مانند همه موارد استفاده از رازیانه، یکی از مفیدترین مواد برای سلامتی ماست. این روغن دارای خواصی مشابه خواص ضد گاز، ضد عفونی کننده، شیردهی، هضم کننده و ضد اسپاسم است و این خواص روغن رازیانه را به بهترین درمان برای بیماری های مختلف مانند عفونت های قارچی، قولنج نوزادی و ناراحتی های گوارشی تبدیل می کند. مهمترین خاصیت روغن رازیانه خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی آن است که می تواند عفونت را کاهش داده و تسکین دهد و به صورت موضعی و خوراکی استفاده می شود. در عفونت های قارچی شدید می توانید از خواص روغن رازیانه استفاده کنید.

خواص نوشیدنی باشد

شوید نه تنها به راحتی در دسترس و قابل استفاده است، بلکه می توان از خواص شوید در مناطق مختلف استفاده کرد.

جلوگیری از پیری پوست

یکی از خواص رازیانه این است که حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که نه تنها اثر رادیکال های آزاد و آسیب آنها به پوست را کاهش می دهد، بلکه خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کرده و از چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند.

سلامت معده و دستگاه گوارش

شوید یکی از خواصی است که با نوشیدن شوید می توان به آن دست یافت، به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. در نتیجه با نوشیدن می توانید از شر بیماری های گوارشی مانند سوزش سر دل، سوء هاضمه و … خلاص شوید.

درمان یبوست و اسهال خونی

یکی از خواص رازیانه این است که با میکروب های ایجاد کننده قولنج و اسهال مبارزه می کند و همچنین می تواند عفونت های قارچی روده را از بین ببرد و در نتیجه اسهال خونی را درمان کند. یکی دیگر از خواص رازیانه این است که به بهبود حرکات روده کمک می کند و در نتیجه به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

خواص برای کودکان

شوید دارای خواصی برای درمان یبوست و اسهال و تاثیر آن در قولنج نوزادان و کودکان است و می توان از آن برای درمان سوء هاضمه و همچنین سوزش سر دل و مشکلات گوارشی کودکان استفاده کرد. یکی دیگر از خواص برای کودکان وجود فلاونوئیدها و در نتیجه تاثیر آن بر بیش فعالی کودکان و افزایش تمرکز آنهاست.

سلامت دندان

رازیانه به دلیل داشتن کلسیم باعث تقویت دندان ها می شود. همچنین خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی رازیانه آن را در رفع عفونت های دهان و رفع بوی بد دهان موثر می کند. آنتی اکسیدان های موجود در رازیانه همچنین برای تقویت لثه و در نتیجه دندان ها مهم هستند.

تاثیر بر سلامت روان

جالب است بدانید که به دلیل وجود فلاونوئیدها و ویتامین ها، مصرف رازیانه می تواند بیماری هایی مانند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و به ترشح هورمون شادی کمک کند و در درمان بی خوابی تاثیر مثبتی داشته باشد.

سینوزیت و سرماخوردگی

شوید نه تنها حاوی ویتامین C است، بلکه دارای آنتی اکسیدان هایی است که به تقویت سیستم ایمنی و بهبود و پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی سردرد کمک می کند. همچنین یکی از مهم ترین خواص رازیانه برای کاهش گلودرد، سرفه و سینوزیت است و همچنین به درمان احتقان بینی کمک می کند.

کاهش علائم قاعدگی و یائسگی

شوید می تواند به تعادل هورمون ها در بدن کمک کند و در نتیجه نه تنها قاعدگی را تنظیم می کند، بلکه به دلیل خاصیت ضد درد، باعث شل شدن عضلات رحم و کاهش دردهای قاعدگی مانند سوزش سر دل و کمردرد می شود. همچنین شیر مادر را در دوران شیردهی افزایش می دهد و از یائسگی زودرس جلوگیری می کند. یکی از خواص رازیانه این است که با تنظیم هورمون ها میل جنسی زن و مرد را تنظیم می کند و قدرت باروری آنها را افزایش می دهد.

کلسترول و قند خون

سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در نوشیدنی رازیانه سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

به لطف آنتی اکسیدان های موجود در رازیانه، خواص رازیانه شامل تنظیم سطح کلسترول خون است که می تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد. از دیگر خواص رازیانه می توان به تنظیم سطح انسولین در بدن اشاره کرد که به کاهش قند خون به طور طبیعی کمک می کند و به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

سلامت کبد
یکی از خواص رازیانه ادرار آور بودن آن است که تصفیه کبد را تسهیل می کند و در نتیجه کبد چرب و بسیاری از بیماری های مرتبط با آن را درمان می کند و همچنین عفونت های ادراری را به ویژه در خانم ها کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید