جامعه بین الملل باید در دفاع از مردم غزه وارد شود

وزیر خارجه روسیه:

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: باید نظارت بین المللی در غزه وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش العربیه، سرگئی لاوروف » وزیر خارجه روسیه او روز یکشنبه در بیانیه ای گفت که این غیرقابل قبول است اسرائيل از عملیات الاقصی (7 اکتبر) به عنوان توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین استفاده کنید.

به گزارش این رسانه، وزیر امور خارجه روسیه همچنان بر نظارت بین المللی این ضبط پافشاری می کند غزه بلند شد

به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف با اشاره به اینکه عملیات علیه الاقصی دلایل و پیشینه زیادی دارد، گفت: حمله حماس به اسرائیل در خلاء اتفاق نیفتاد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر امور خارجه کشورش با تعدادی از مقامات کشورهای عربی و اسلامی دیدار می کند.

در عین حال، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به امتناع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از محکومیت حملات تل آویو به اهداف غیرنظامی در نوار غزه اشاره کرد و گفت انگیزه گوترش “سیاسی” است.

نبنزیا خطاب به حضار در جلسه دومای روسیه تاکید کرد: در بحبوحه حملات وحشیانه و بی هدف ارتش اسرائیل به مناطق مسکونی غزه، انگیزه سیاسی پشت تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد آشکار است. همه؛ حملاتی که تاکنون هزاران کودک را کشته اند. اما دبیرکل (سازمان ملل) عجله ای ندارد که اسرائیل را متجاوز و ناقض مقررات خطاب کند و در لیست سیاه قرار دهد! می‌خواهم بدانم آیا این به اصطلاح «دادگاه» حکم بازداشت نخست‌وزیر اسرائیل را که دستور کشتار غزه را صادر کرده، صادر می‌کند؟ البته هیچ کس بچه ها را از آنجا اخراج نمی کند، اما آنها در اثر حملات هوایی و توپخانه ای کشته می شوند. حملاتی که اتفاقا با سلاح های ساخت آمریکا انجام می شود!



آیا این خبر مفید بود؟