جام جهانی بسکتبال شکست قابل پیش بینی تیم ملی ایران در آخرین گام پنجره


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893593

تیم ملی بسکتبال کشورمان در رقابت های انتخابی بسکتبال قهرمانی جهان شکست برابر تیم استرالیا را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین دیدار از چهارمین دوره انتخابی جام جهانی 2023 از ساعت 13:00 (به وقت ایران) امروز دوشنبه – 16 شهریور در شهر بندیگو به مصاف تیم ملی بسکتبال این کشور رفت. استرالیا و شکست را پذیرفت.

در این دیدار سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان که 3 ستاره خود یعنی حامد حدادی، بهنام لاهری و ارسلان کاظمی را در اختیار نداشت؛ تیم ملی بسکتبال کشورمان در این دیدار حضور نداشت. او تیمش را با ترکیب سجاد مشایخی، سجاد کبهان، محمد جمشیدی، نوید رضایی فر و سالار منجی به میدان فرستاد. استرالیا به عنوان یکی از قدرت های برتر جهان در کوارتر اول با نتیجه 27 بر 15 پیروز شد اما برتری 15 بر 14 در کوارتر دوم متعلق به ایران بود تا دو تیم با نتیجه 41 بر یک به رختکن رفتند. 30 به سود میزبان در نیمه اول.

نیمه دوم با دفاع و بازی درخشان بازیکنان ایران آغاز شد و شاگردان ارمغانی 14 بر 2 از حریف پیش افتادند تا در نهایت این ست را 28 بر 24 بردند. کوارتر چهارم با 9 امتیاز متوالی استرالیا آغاز و با نتیجه 30 بر 8 به سود این تیم به پایان رسید تا استرالیا در مجموع با نتیجه 98 بر 68 پیروز شود.

تیم ملی ایران در مرحله اول جام جهانی 2023 (پنجره اول تا سوم) عملکرد چندان قاطعی نداشت و در پنجره دوم و سوم مقابل قزاقستان دو باخت را متحمل شد تا در شرایط سخت وارد مرحله دوم گروه F شود. زیرا در این مرحله نتایج دور قبل در نظر گرفته می شود.

شاگردان ارمغانی در این مرحله با تیم های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین همگروه هستند اما در پنجره چهارم تا ششم تنها به مصاف چین، ژاپن و استرالیا می روند که با 3 تیم دیگر بازی کرده اند. 3 ویندوز قبلی در شرایط فعلی تیم ملی ایران برای تایید صعود خود نیاز به پیروزی در 3 بازی خانگی خود مقابل حریفان قدرتمند دارد در حالی که متاثر از نتایج سایر تیم ها است.

پنجره پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی بسکتبال از 28 آبان ماه آغاز می شود و تیم ملی کشورمان در دو بازی میزبان چین و استرالیا است.

دیدگاهتان را بنویسید